printlogo


حجت الاسلام رفیعی:
انصاف نیست خدمات گسترده سپاه‌ به خاطر سانحه هوایی زیر سوال رود
کد خبر: 15464
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بی‌انصافی و ناشیانه است که خدمات یک مجموعه خدمتگزاری مثل سپاه پاسداران به خاطر این حادثه زیر سؤال برود؛ کاری نکنیم آرامش این عروج یافتگان از سخنان ناسنجیده دچار رنجش شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام رفیعی دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت عروج یافتگان سانحه هوایی که در حرم بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: این حادثه بسیار سنگین بود که هم با خانواده‌ها و هم مردم ایران تسلیت عرض می‌کنیم و هدف از سخنرانی امشب نیز اصلاً و ابداً توجیه و یا نادیده گرفتن اشتباه و خطای انسانی در این حادثه نیست.
وی افزود: در عالم هستی حوادث بسیار زیادی وجود دارد و هر حادثه‌ای دو مرحله قبل از وقوع و بعد از وقوع را در خود جای‌داده و علل و عوامل حوادث نیز مختلف می‌باشد.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: گاهی حوادث طبیعی است مثل زلزله و سیل، گاهی علت حوادث دشمن است مثل بمباران و حملات صدام و منافقین، گاهی خطا و اشتباه غیر عمد انسانی است مثل بی‌دقتی در رانندگی و..، گاهی علتش قصور و تقصیر و کوتاهی است مثل حوادث قطار و گاهی براثر بلاهای مربوط به معاصی است.
رفیعی با اشاره به سانحه دلخراش سقوط هواپیما تأکید کرد: حادثه به هر دلیلی که اتفاق افتاده و باید در عین بررسی علل آن به مرحله بعد از وقوع تمرکز داشته باشیم و مانع از تحلیل‌های نادرست و غلط شویم و اجازه سوءاستفاده دشمن را ندهیم.
استاد حوزه علمیه یادآور شد: داغ جوان سخت است و نبی خدا در نامه‌ای به یکی از اصحاب که جوان ازدست‌داده بودند می‌نویسد که اولاً خداوند به خاطر صبوری و عدم شکوه اجر بی‌حساب خواهد داد و در زمره صابران حساب خواهد کرد و ثانیاً من دعا می‌کنم خداوند صبر را بر دل تو الهام نماید و ثالثاً شکر و سپاسگزاری را از دست نده چراکه تمامی آنچه داریم امانت الهی هستند و یک‌زمان مشخصی باید این امانات را برگردانیم.
وی در ادامه گفت: شکر در دریافت و صبر بر از دست دادن باید موردتوجه جدی واقع شود، چراکه خداوند جان می‌دهد و جان می‌گیرد. نباید به مصیبت فقدان عزیزان، مصیبت ناشکری نیز اضافه شود که باعث ضایع شدن اجر خواهد شد.
رفیعی تأکید کرد: دنیا انباشته از فراز و نشیب است و شیرینی و تلخی دارد؛ نباید اجازه موج‌سواری و بهانه‌جویی به دیگران بدهیم، چراکه عده‌ای نه حاج قاسم برایشان مهم بود و نه فقدان این عزیزان، بلکه به دنبال فرصت هستند که موج‌سواری کنند درحالی‌که امروز سیستان غرق در سیلاب هست اما کاری نمی‌کنند.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: بنا بر روایتی اگر کسی داغ ببیند و بر این مصیبت صبوری نماید در روز قیامت خداوند به صابران داغ‌دیده خانه‌ای در بهشت عطا می‌کند که اسمش خانه شاکران است.
وی افزود: دل تمام مردم ایران از این حادثه متأثر شد و حتی مقام معظم رهبری دو بار پیام تسلیت صادر نمودند.
رفیعی تأکید کرد: بی‌انصافی و ناشیانه است که خدمات یک مجموعه خدمتگزاری مثل سپاه پاسداران به خاطر این حادثه زیر سؤال برود؛ کاری نکنیم آرامش این عروج یافتگان از سخنان ناسنجیده دچار رنجش شود.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15464