printlogo


استاندار قم:
بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال در روستاها فراهم شود‌
کد خبر: 15683
استاندار قم با تأکید دوباره برای بسترسازی لازم برای ایجاد اشتغال در روستاها گفت: این موضوع نباید باعث ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست  امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به طرح‌های توسعه روستایی در دولت اظهار داشت: باید برای مهاجرت متقاضیان از شهرها به روستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی با تأکید بر استقبال دولت از مهاجرت به روستاها افزود:  برای تشویق مردم برای بازگشت به روستاها نیازمند ایجاد تسهیلات لازم برای اشتغال افراد در روستاها بوده و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این جهت انجام شود.

استاندار قم با تأکید بر فراهم کردن شرایط اشتغال متقاضیان بازگشت به روستاها تصریح کرد: ایجاد فضاهای کارگاهی  جهت اشتغال یکی از کارهای است که دستگاه‌های دولتی باید برای آن برنامه‌ریزی‌ها جدی داشته باشند.

وی اجرای طرح هادی در روستاها را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: باید اجرای طرح هادی در روستاها موردتوجه قرارگرفته و طرح‌ها با توجه به ظرفیت روستاها بازنگری شده و در صورت لزوم اصلاح شود.

سرمست با تذکر به بانک‌های استان برای ارائه تسهیلات لازم به روستاها بیان کرد: عملکرد بنیاد مسکن در حوزه مرمت بافت‌های فرسوده شهری قابل‌قبول بوده و بانک‌ها نیز باید در ارائه تسهیلات روستایی فعال‌تر عمل کنند.

وی با تأکید دوباره برای بسترسازی لازم برای ایجاد اشتغال در روستاها ابراز کرد: این موضوع نباید باعث ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها شده و باید از این پدیده جلوگیری کرده و  با هوشیاری نسبت به این موضوع برخوردهای لازم به عمل آید.

استاندار قم از پیگیری استانداری در اجرای طرح‌ها خبر داد و گفت: همه ارگان‌ها باید طرح‌های خود را به استانداری ارائه داده و استانداری نیز با نظارت کامل اجرای طرح‌ها را راستی آزمایی خواهد کرد.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15683