printlogo


درآمد جدید برای شرکت مترو/ پولی که مالکان زمین در حوالی ایستگاه مترو باید بپردازند
کد خبر: 16263
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد شیری مدیر فنی و مهندسی شرکت مترو تهران درباره تهیه نقشه یو تی ام (U T M) اظهار کرد: یو تی ام (U T M) نقشه‌هایی است که مختصات یک ملک را با دقت سانتی‌متر بر روی کره زمین مشخص می‌کند. به همین دلیل امکان جابه‌جایی و تعارض ملکی در ارتباط با این زمین‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این اقدام بر اساس مصوبه شماره ۲۷ سال ۹۸ شورای اسلامی شهر تهران تهیه شده است، گفت: بر اساس این مصوبه تمام درآمدهای حاصل از صدور پروانه برای زمین‌های اطراف ایستگاه‌های مترو و بی آر تی باید برای توسعه حمل و نقل عمومی انبوه‌بر توسط شهرداری تهران هزینه شود.

شیری با اشاره به اینکه از مجموع ۵۴۰ هزار پارسل موجود در شهر تهران ۷۵ هزار و ۵۵۰ پارسل در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مصوبه باعث شد مکاتباتی برای اختصاص ردیف درآمدی جداگانه جهت املاکی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو قرار دارند، انجام شود.

مدیر فنی و مهندسی شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: در صورت موافقت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درآمد حاصل از این زمین‌ها به صورت مستقیم به حساب شرکت مترو نزد خزانه واریز می‌شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16263