printlogo


مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، وزارت صمت در گفتگو با قم فردا:
تقاضای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی قم زیاد است/ قم ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن دارد
کد خبر: 16276
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، وزارت صمت با اشاره به اینکه قم ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن دارد گفت: تقاضای سرمایه‌گذاری در برخی از شهرک‌های صنعتی استان قم بسیار زیاد است اما ما امکانات کافی نداریم در اختیارشان قرار دهیم تا کار خود را توسعه دهند.
افشار فتح الهی شامگاه 16 بهمن در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا،اظهار کرد: کارهای قابل قبولی در حوزه ساخت داخلی قطعات و محصولات و کالاهای مورد نیاز بخش های مختلف صنعت در قم رخ داده، شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه وجود داشت که با توانمندی هایشان توانسته بودند بخشی از نیازها داخلی را به تولید برسانند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اما همچنان نیازهایی را در حوزه های مختلف صنعتی روی میز داریم که همت شرکت های دانش بنیان را می طلبد تا این قطعات و مواد مورد نیاز را نیز به عرصه تولید برسانند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از حسن های این نمایشگاه این بود که نمایشگاه بخش صنعت و معدن استان  با نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید هم‌زمان شده است بنابراین یکی از نیازهای حوزه معادن معرفی شده است تا بتوانند تأمین آن را انجام دهند.

فتح الهی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن استان قم وجود دارد که امید است این ظرفیت ها هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم در بخش صنعت و هم در بخش معدن استان قم ظرفیت های اشتغال‌زایی بسیار خوبی دارد در حال حاضر هم اشتغال زایی خوبی هم ایجاد کرده است 11 پروژه  ای که در استان قم افتتاح شد ظرفیت اشتغال‌زایی زایی برای 550 نفر را به صورت مستقیم فراهم می کرد.

وی گفت: صنعت استان قم با توجه به شهرک های صنعتی که دارد این توانمندی را دارد که نرخ بیکاری در قم را کاهش دهد تقاضای سرمایه گذاری در برخی از شهرک های صنعتی استان قم بسیار زیاد است اما ما امکانات کافی نداریم تا در اختیارشان قرار دهیم تا کار خود را توسعه دهند این تقاضا برای سرمایه گذاری نشان می دهد که استان قم ظرفیت های بالای صنعتی و معدنی را دارد.

فتح الهی تصریح کرد: صنعت استان قم فعال است اگر بتوانیم امکانات و زیرساخت‌ها را در شهرک‌های صنعتی فراهم کنیم  با توجه به موقعیتی که قم  دارد و در نزدیکی پایتخت است و دیگر دسترسی هایی که دارد قابلیت پیشرفت های بیشتر از این را هم دارد با توجه به اطلاعاتی که کسب کردم تقاضا برای فعالیت های جدید در استان قم و توسعه فعالیت های موجود زیاد است واحدهایی که اخیراً در قم افتتاح شد همگی به دنبال توسعه بودند و طرح های توسعه ای نیز داشتند و متقاضی این بودند که بتوانند با کمک هایی که دولت در اختیارشان قرار می دهد کار خود را توسعه دهند


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16276