printlogo


فریاد «مرگ بر آمریکا» 3 میلیون عراقی نشانه شکست فتنه استکبار است
کد خبر: 16325
امام جمعه نجف گفت: با شکست داعش استکبار جهانی و آمریکا از اقدام نظامی ناامید شد و یک فتنه داخلی را در ایام اخیر رقم زد که در این فتنه پیروز شدیم و اکنون این فتنه به پایان رسیده است چراکه بیش از سه میلیون نفر از مردم عراق در بغداد فریاد زدند «مرگ بر آمریکا».
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الدین قپانچی شنبه شب در اربعین شهادت سرداران رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس که در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک امت بود، اظهار کرد: این شخصیت قهرمان جبهه، سیاست، دیانت و اخلاق بود.

وی قدرت‌مندی دین و ملت‌ها را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی به رهبری خمینی کبیر توانست مقابل دو بلوک شرق و غرب ایستادگی کند و با استفاده از توان مردم ظلم و ظالم را از بین ببرد.

امام جمعه نجفت گفت: بعد از رژیم بعثی دو گزینه مطرح بود یک گزینه نظام سیاسی تابع استکبار جهانی و دوم برپایی نظامی مبتنی بر انتخابات و رأی مردم که مردم و مراجع تقلید گزینه دوم را انتخاب کردند و یک نظام سیاسی مستقل جدا از شرق و غرب را تأسیس کردند که با انتخابات مردم کار خود را دنبال می‌کند و این نظام از روز نخست پیام مشخصی را به کشورهای استکباری منتقل کرده است و بارها تاکید داشته‌ایم که نظری خلاف انتخابات و سخن مردم را قبول نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: رسیدن به اهداف مورد نظر نیازمند وحدت مردم عراق بود که به لطف خداوند در این عرصه نیز توانستیم میان قومیت‌ها و گروه‌های مختلف به ویژه شیعیان عراق اتحاد مطلوبی را رقم بزنیم.

قپانچی با تاکید بر اینکه مردم عراق خط مقاومت را انتخاب کرده‌اند، عنوان کرد: وحدت و مقاومت رمز اصلی پیشرفت ایران اسلامی است و عراق نیز تلاش کرده از این محوریت الگوبرداری کند.

وی از سیطره داعش بر 42 درصد از سرزمین عراق یاد کرد و گفت: در عراق با یک جنگ حقیقی روبرو بودیم اما با عنایت امام حسین(ع) و حمایت‌های مرجعیت توانستیم به شیوه مطلوب مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

این عالم نجفی گفت: با شکست داعش استکبار جهانی و آمریکا از اقدام نظامی ناامید شد و یک فتنه داخلی را در ایام اخیر رقم زد که در این فتنه پیروز شدیم و اکنون این فتنه به پایان رسیده است چراکه بیش از سه میلیون نفر از مردم عراق در بغداد فریاد زدند «مرگ بر آمریکا» و این پیروزی بزرگ نشان داد که مردم متوجه شدند که دشمن بزرگ آمریکا است.

وی با بیان اینکه کمک جمهوری اسلامی ایران در طول 16 سال اخیر قابل تقدیر و شکر است، عنوان کرد: شهید قاسم سلیمانی همانند دست عراق علیه داعش و اختلافات داخلی بود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16325