printlogo


کارشناس مسائل فرهنگی:
بودجه و عرصه فرهنگی نیازمند توجه ویژه است/در عرصه فرهنگی پیشگیری بهتر از درمان است
کد خبر: 16398
کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه عدم پیشگیری در عرصه فرهنگی باعث تحمیل هزینه های چند برابری به کشور می شود، گفت: امروز بودجه و عرصه فرهنگی نیازمند توجه ویژه مسئولان و متولیان است.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تبعات و آسیب های کاهش بودجه فرهنگی کشور، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور که در یک شرایط حساس قرار داریم همه باید کمک کنند و انعطاف نشان دهند.

وی ادامه داد: همه باید صرفه جویی و همه باید به نوعی استفاده بهینه از منابع مالی را در دستور کار خود قرار دهند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به بخش های مختلف کشور از جمله فرهنگ، آموزش و عمران، گفت: اگر هر بخشی بگوید که از بودجه من کم نکنید و از بودجه فلان بخش کم کنید و هر کسی فقط بخش خود را ببیند آن همکاری رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: هر کاهشی که در بودجه هر بخشی اتفاق می افتد را نباید به عنوان بی اعتنایی دولت به آن بخش قلمداد کرد.

حجت الاسلام پیروزمند عنوان کرد: در بهداشت و درمان اصلی حاکم است که پیشگیری از درمان بهتر است؛ در عرصه فرهنگ این مسئله چندین برابر اهمیت دارد و ما باید تلاش کنیم در این عرصه پیشگیری رخ دهد.

وی اضافه کرد: اگر امروز انحراف فرهنگی و اخلاقی در کشور به ویژه در بین جوانان رخ دهد جبران آن نیازمند هزینه چند برابری است، به همین دلیل مسئله فرهنگ و بودجه فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه فرهنگ مظلوم است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه ماهیت انقلاب ما فرهنگی است و مزیت رقابتی ما در مقابله با جبهه معارض انقلاب اسلامی ،  فرهنگ دین و جامعه انقلابی است نباید این مزیت رقابتی را از دست داد.

وی گفت: ما شاید در میدان سرمایه گذاری اقتصادی با کشورها توسعه یافته مزیتی رقابتی  نداشته باشیم ولی در عرصه فرهنگ و پیام فرهنگی که انقلاب اسلامی به جهانیان داده است و توانمندی فرهنگی که در نسل جدید وجود دارد نباید این مزیت رقابتی را از دست داد.

حجت الاسلام پیروزمند با اشاره به اینکه ما در بحث فرهنگ، محتوا و ساختار و نیروی انسانی داریم، تاکید کرد: ما در این عرصه باید به دنبال پیشگیری باشیم تا در آینده هزینه های چند برابری به ما تحمیل نشود.

وی ادامه داد: از طرفی هم رقابت تمدنی و فرهنگی که بین تمدن اسلام و جبهه استکبار وجود دارد باعث می شود این مزیت فرهنگی را حفظ کنیم و اگر این مزیت فرهنگی بجا و درست استفاده شود در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود را نشان می دهد.

این کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: وقتی در سیاست و یا انتخابات رقابت ناسالمی رخ می دهد ریشه این مسئله در فرهنگ است؛ وقتی در عرصه اقتصادی هم گفته می شود اقتصاد مقاومتی باید اتفاق بیفتد یعنی تلاش مضاعف، مسئولیت پذیری و انضباط اجتماعی رخ دهد این مضامینی که برای تحرک و فعال شدن اقتصاد نام برده می شود همه ریشه فرهنگی دارند .

وی در خاتمه گفت: به همین دلایل علاوه بر این که باید استفاده مناسب از منابع در دستور کار قرار بگیرد باید توجه ویژه ای هم به بودجه فرهنگی شود.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16398