printlogo


تقویم انتخابات | شروع هفته نفس‌گیر برای کاندیداها/ برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی
کد خبر: 16442
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در فاصله هفت روز به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کاندیداهای این انتخابات، طبق قانون از ساعت 24 شب گذشته تبلیغات خود را رسماً آغاز کردند.

داوطلبان مجاز هستند تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه اول اسفند، برنامه‌ها و شعارهای خود را به مردم عرضه کنند.

با توجه به گسترش فضای مجازی، تبلیغات محیطی کاهش چشم‌گیری یافته و در فضای مجازی شاهد تبلیغات پرشور حامیان کاندیداها هستیم.

علاوه بر این، ستادهای تبلیغاتی کاندیداها نیز رسماً فعالیت خود را آغاز کردند.

حجّت‌الاسلام جعفر منتظری، دادستان کل کشور و رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، پیش‌تر درباره ساز و کار‌های اتخاذ شده در قوه قضاییه برای رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفته بود: قطعاً قوه قضاییه بر اساس وظیفه و تکلیف قانونی که بر عهده دارد در خصوص شکایاتی که در رابطه با روند انتخابات به این قوه ارائه می‌شود، با سرعت و دقت ورود خواهد کرد.

منتظری از تدارک شعبی خاص در دادگاه‌های سراسر کشور خبر داده بود و گفته بود: در این شعب، به تخلفات انتخاباتی با سرعت و دقت رسیدگی خواهد شد؛ همچنین مسئولینی که امر نظارت بر صحت انتخابات را بر عهده دارند در صورت مشاهده تخلف در روند انتخابات این موضوع را به قوه قضاییه منعکس می‌کنند و ما هم موظفیم در اولین فرصت موضوع را در شعب ویژه تعیین تکلیف کنیم؛ البته مرجع رسیدگی به برخی از شکایات انتخاباتی شورای نگهبان است.

گفتنی است، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند برگزار می‌شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16442