printlogo


در انتظار لیست‌های انتخاباتی/ اذعان کارگزاران به لزوم عذرخواهی اصلاح‌‌طلبان
کد خبر: 16444
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نفس‌ ایام برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شماره افتاده و هر روز اخبار انتخاباتی داغ‌تر از دیروز می‌شود. تایید یا رد صلاحیت‌ها، ائتلاف‌ها یا اختلاف‌ها، لیست های انتخاباتی و مواضع حزبی، گروهی و جناحی از موضوعات روز انتخابات است. بسته انتخاباتی فارس با عنوان «چاشت انتخاباتی»، هر روز به آخرین اخبار انتخاباتی کشور می‌پردازد.

زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی آغاز شده ولی جریانات سیاسی هنوز در پیچ و خم ارائه لیست هستند. باید دید که امروز شاهد چه تحرکاتی در عرصه انتخابات خواهیم بود و تلاش‌های جریان‌های سیاسی به کجا می‌انجامد.

* حزب کارگزاران: اصلاح‏‌طلبان باید به علت ناکارآمدی و عافیت‌‏طلبی پوزش بخواهند

حزب کارگزاران سازندگی در بیانیه‌ای تصریح کرد: اصلاح‏‌طلبان باید از ر‏أی‌‏دهندگان به جبهه اصلاحات به علت ناکارآمدی، بی‌‏برنامه‌‏گی و عافیت‌‏طلبی و حتی انحصار‏طلبی در درون جبهه اصلاحات پوزش بخواهند.

*فومنی: اصلاح‌طلبان با سه و مستقلین با یک لیست انتخاباتی می‌آیند

رییس ستاد جبهه متحد مستقلین با بیان اینکه اصلاح طلبان با سه لیست برای انتخابات مجلس حاضر خواهند شد شعار این جبهه را اعلام کرد.

*تاکتیک انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه در استان‌ها

حزب اعتدال و توسعه در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را صادر و در این بیانیه مواضع و راهبرد انتخاباتی خود را تشریح کرد.

*تغییر حوزه تعدادی از کاندیداهای اصلاح‌طلب از تهران به شهرستان‌ها

محمدرضا خباز  استاندار سابق سمنان از تهران به کاشمر، احمد مازنی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس از تهران به گرگان و فاطمه ذوالقدر نماینده فعلی مردم تهران در مجلس به میناب در استان هرمزگان تغییر حوزه داده‌اند.

*افشانی از نامزدی در مجلس انصراف داد

شهردار سابق تهران و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی طی نامه ای به فرمانداری تهران از نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا کرد.

* پورمحمدی: تصمیم جامعتین درباره انتخابات خبرگان امری تعیین‌کننده است

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به توافق صورت گرفته از سوی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین مبنی بر ارائه لیست مشترک برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، آن را اقدامی مبارک و تعیین‌کننده خواند.

*یک نامزد دیگر به انتخابات خبرگان تهران افزوده شد

ستاد انتخابات وزارت کشور با صدور اطلاعیه شماره 13 خود اعلام کرد که یک نامزد دیگر به انتخابات خبرگان تهران افزوده شده است. 

در این اطلاعیه آمده است:  با عنایت به تایید صلاحیت علی فلاحیان داوطلب نمایندگی انتخابات اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان برای حوزه انتخابیه استان تهران، نام ایشان به لیست نامزدهای استان تهران افزوده می گردد.

*نامزدهای مورد حمایت جمعیت جوانان در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان

دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی گفت: آیت الله خزائیلی، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم و حجت‌الاسلام شهریاری به‌عنوان کاندیداهای مورد حمایت این تشکل در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان معرفی شدند.

*اسامی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه تهران اعلام شد

فرمانداری تهران اسامی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه تهران را اعلام کرد.

*پیش‌نویس لایحه همه‌پرسی درباره صلاحیت داوطلبان انتخاباتی تحویل هیأت وزیران می‌شود

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: پیش‌نویس لایحه برگزاری همه‌پرسی درباره صلاحیت داوطلبان انتخاباتی بزودی تحویل هیأت وزیران می‌شود.

*روایت طحان نظیف از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: مطالعه چندین هزار برگ پرونده و بررسی یکایک اوراق و اسناد، کار سخت و طاقت‌فرسایی در طی این مدت بود که شب و روز را به هم پیوند داد.

*ستاد انتخابات وزارت کشور: تبلیغات از بامداد پنجشنبه آغاز می‌شود

ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرد فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد پنجشنبه۲۴ بهمن آغاز و ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفند یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می‌یابد.

*سر گردنه که کُشتی نمی‌گیرند!

هریک از نیرو‌های حاضر در جبهه فراگیر انقلاب به‌تنهایی شبیه یک نهر هستند که طرف مقابل به‌آسانی می‌توان از آن رد شود ولی اگر با یکدیگر پیوند بخورند -لیست واحد بدهند- به رودخانه خروشانی تبدیل خواهند شد که عبور از آن ناممکن است!

*مصباحی‌مقدم: مجلس آینده باید ترکیبی از افراد باتجربه و جوان باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر جوان‌ها روی کار بیایند خیلی بیش‌تر از مسن‌ها می‌توانند موثر باشند، ولی مجلس باید ترکیبی از افراد باتجربه و جوان باشد و ترکیب این دو موجب کارآمدی شود.

*بذرپاش: جوان‌گرایی یک اجبار است، نه یک انتخاب

عضو هیات‌رئیسه مجلس نهم گفت: جوان‌گرایی یک انتخاب نیست و یک اجبار است و شرایط امروز این را به ما تحمیل می‌کند.

*پژمانفر: همدلی و همراهی باید در اولویت کار نیروهای انقلاب باشد

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه همدلی و همیاری باید در اولویت کار جریانات انقلابی باشد، گفت: باید کسانی که دارای شاخصه‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب هستند وارد لیست انتخابات شوند و ان‌شاءالله شاهد همکار ی جریان‌های انقلابی در داخل مجلس باشیم.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16444