printlogo


نماینده اصلاح‌طلب مجلس: مردم بین اندک سلبریتی‌های پولدار با جامعه هنری تمایز قائل شوند
کد خبر: 16450
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدفرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره مالیات جامعه فرهنگی در لایحه بودجه 99 با بیان اینکه فرهنگ نیازمند حمایت است، اظهار داشت: باید بحث خدمات فرهنگی را برای مصرف‌کننده به گونه‌ای تعریف کنیم که ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده برسد.

موسوی گفت: سلبریتی‌های پول‌دار درصد بسیار محدودی از جامعه هنری کشورمان محسوب می‌شود و نمی‌توان برای همه جامعه هنری نسخه یکسان تجویز کنیم.

وی افزود: دولت لایحه‌ای را به عنوان مالیات بر کل درآمد آماده کرده است که بحث دریافت مالیات از برخی سلبریتی‌های پول‌دار در آنجا مطرح خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید برای حمایت از موسیقی‌دانان، اهالی تئاتر و هنر و ... و اصلاح فرهنگ و بهبود آن اقدام کرده و بدانیم که فقط با زبان فرهنگ است که برخی مفاهیم را به مردم منتقل کرد.

موسوی تصریح کرد: بالا بردن هزینه‌های حوزه هنر و اقداماتی که در آن رخ می‌دهد کارکردهای این بخش را که می‌تواند برای جامعه مفید باشد را با چالش مواجه خواهد کرد.

وی افزود: اکثر کشورها برای اینکه بتوانند خدمات ارزان‌تری را به مصرف‌کننده بدهند معافیت‌هایی را در نظر می‌گیرند و چون ایران جامعه‌ای فرهنگی است و استعدادهای بزرگی هم دارد باید برای حمایت و پشتیبانی از پتانسیل‌های موجود معافیت‌هایی را در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: جامعه نیازمند حالی خوش است که می‌توانیم از طریق اقدامات فرهنگی و هنری آن را پیگیری کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد:‌ جامعه رسانه‌ای و مردم باید حساب اندک سلبریتی‌های پول‌دار را با تعداد کثیری از هنرمندان و جامعه هنری که با حداقل‌های درآمد گذران زندگی می‌کنند را تمایز قائل شوند.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16450