printlogo


معاون استاندار قم:
۸۲۶ هزار قمی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند/ تخلفات رصد می‌شود
کد خبر: 16493
معاون استاندار قم از وجود ۸۲۶ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات در قم خبر داد و گفت: ۴۲ هزار رأی اولی نیز در این دوره از انتخابات مشارکت دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس ستاد انتخابات استان قم  می‌گوید: برای برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم طبق روال سال‌های گذشته برنامه‌ریزی برای انتخابات از اردیبهشت‌ماه شروع و با توجه به در نظر گرفتن مقدمات و بررسی نقاط ضعف و قوت و بایدها و نبایدها نهایتاً انتخابات طبق دستور رسمی وزارت کشور در دهم آذرماه وارد فاز جدیدی شد.

بیژن سلیمان‌پور بیان می‌کند: بر اساس زمان بندی هیئت اجرایی شکل گرفت و ثبت نام داوطلبان هم آغاز شد و بعد از روند تأیید صلاحیت‌ها هیئت بازرسی هم وارد عمل شده و اکنون هم تعامل خوبی بین هیئت‌های مختلف برگزاری کننده انتخابات در قم وجود دارد.

به گفته معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قم، در قم ۸۲۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و ۴۲ هزار نفر هم رأی اولی آماده خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات پیش رو دارند و برای حوزه قم هم ۶۹۹ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: استان قم با توجه به موقعیت خاصی که در کشور دارد به عنوان خواستگاه انقلاب اسلامی همواره انتخابات را با مشارکت حداکثری برگزار کرده و این استان کارنامه مطلوبی در برگزاری انتخابات‌ها داشته و همیشه از استان‌های پیشتاز بوده و پیش بینی می‌شود در این دوره از انتخابات هم قمی‌ها پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری خلق کنند.

انتخابات یازدهم و حساسیت‌های آن

سلیمان‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیت این دوره از انتخابات در مقایسه با دیگر دوره‌های گذشته، می‌گوید: هرچند انتخابات در دوره‌ها و ادوار گذشته هم با حساسیت‌هایی روبرو بوده است ولی با توجه به فاکتورها و آیتم‌هایی که کشور در آن قرار گرفته است این دوره از انتخابات با حساسیت بیشتری هم در بعد داخلی و هم خارجی روبرو است.

وی اظهار می‌کند: از منظر اینکه نظام در اوج اقتدار خود قرار گرفته است این امر باعث شده تا دشمن همه ابزار خود را به کار گرفته تا جلوی پیشرفت و این اقتدار را بگیرد و در طول ۴۱ سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز هم با مبارزه و دشمنی خود دست برنداشته است؛ لذا با توجه به تهدیدات و مخاطرات کنونی کشور دشمن تصمیم دارد تا در این دوره از انتخابات حضور مردم کم‌رنگ‌تر از دوره‌های گذشته جلوه دهد.

به گفته معاون استاندار قم، با توجه به شهادت و ترور سردار سلیمانی و هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد از سوی سپاه پاسداران دشمن بزرگترین ضربه را خورده و به این انتخابات چشم دوخته است، چون می‌داند این اقتدار و پیروزی‌ها با مشارکت مردم شکل گرفته است لذا با ایجاد یاس و ناامیدی بین مردم درصدد ضربه به انتخابات و نظام است.

وی با اشاره به نقش ایران در تقویت جبهه مقاومت و همگرایی و انسجام بین کشورهای منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی در محکومیت آمریکا دشمنی او با نظام در این زمان بیشتر شده و این امر باعث شده میزان مشارکت و این دوره از انتخابات با حساسیت بیشتری روبرو باشد.

رسانه‌ها و نقش جریان سازی برای افزایش مشارکت مردم

سلیمان‌پور در بخشی از سخنان خود به نقش رسانه‌ها در ایجاد انگیزه و جریان سازی برای مشارکت در انتخابات دوم اسفندماه اشاره می‌کند و می‌گوید: برای تحقق مشارکت حداکثری، رسانه‌ها باید برای افزایش نگاه مثبت مردم به دستاوردهای نظام تلاش کنند و با اطلاع‌رسانی دقیق امید بیشتری را به مردم دهند.

وی می‌افزاید: قطعاً رسانه‌ها در این زمان نقش اساسی در جریان سازی برای مشارکت حداکثری مردم دارند و به مردم نسبت به تبعات عدم حضور در انتخابات و لزوم انتخاب فرد اصلح را اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس ستاد انتخابات قم افزود: جریان‌های سیاسی با وحدت و هم افزایی ملی برای اقتدار بیشتر نظام تلاش کنند و برای ایجاد یک فضای امید و پویا در بین جامعه و مردم هم افزایی داشته باشند و این دغدغه را داشته باشند که حفظ نظام بر گرفتن رأی بیشتر ارجحیت دارد.

وی عنوان می‌کند: کاستی‌ها و کمبودهایی وجود دارد که باید تبیین شود که برخی از این کاستی‌ها با توجه به تحریم و شرایطی که دشمن بر ما تحمیل کرده است ایجاد شده است و اگر بخواهیم از این شرایط عبور کنیم چاره‌ای جز حضور در صحنه نداریم و با انتخاب نمایندگان اصلح به شرایط بهتر امیدوار باشیم.

رصد هرگونه تخلف و سیاه نمایی در فضای تبلیغاتی

سلیمان پور با اشاره به شروع فضای تبلیغات انتخاباتی، می‌افزاید: باید جریان‌های سیاسی و کاندیداها اختلافات سیاسی را مدیریت کنند و تلاش‌ها به سوی حضور با انگیزه و اعتمادسازی مردم در انتخابات سوق دهند.

وی اظهار داشت: ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات به ریاست دادگستری تشکیل شده است و همه تخلفات و سیاه نمایی جریان‌های سیاسی علیه یکدیگر به خوبی رصد و با تخلفات هم برخورد خواهد شد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16493