printlogo


طرح نظارتی ویژه نوروز سال 98 در قم آغاز شد
کد خبر: 16624
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از آغاز اجرای طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز 98 در استان خبر داد و گفت: در این طرح که یک ماه زودتر نسبت به سال های گذشته آغاز شده، بازدید های روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه و انبارها انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود سیجانی  افزود: در این طرح که از اول بهمن ماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه سال 98 ادامه خواهد داشت وضعیت رصد بازار و قیمت کالا و کیفیت خدمات اولویت دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت مورد کنترل و نظارت قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: این بازرسی ها نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام و تعطیلات نوروز در 2 بخش کالایی و خدماتی و به صورت شبانه روزی توسط کارشناسان نظارت و بازرسی این سازمان و بازرسان اتاق اصناف و ناظران افتخاری از واحد‌های صنفی استان قم انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بیش از45 تن در استان قم به عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی فعالیت دارند که وضعیت نرخ کالا وخدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت دار در سطح عرضه را به صورت ویژه و شبانه روز رصد می نمایند به نحوی که طی گشت های مشترک از توان کارشناسان اداره بهداشت و بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی نیز جهت بررسی واحد‌های صنفی در ایام نوروز استفاده شده وعملکرد این واحد ها زیر ذره بین قرار می گیرد.
سیجانی افزود: در این ایام ناظران افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز به صورت نامحسوس وضعیت بازار و فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی را رصد می کنند و در صورت مشاهده تخلفی از سوی واحدهای صنفی مراتب را به ستاد خبری سازمان گزارش می نمایند.
وی اظهار داشت : کشیک های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز، مانند سایر روزها فعال است و با هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، سطح عرضه و غیره برخورد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اظهار کرد: نظارت ویژه بر نحوه تامین، جذب، توزیع و قیمت میوه و مرکبات، نظارت بر مراکز نگهداری کالا و بررسی میزان موجودی کالا در اول و پایان دوره، نظارت بر رعایت ضرایب سود قانونی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور، لحاظ مواد 70 و 84 قانون نظام صنفی و آئین نامه های مربوطه برای برگزاری فروش فوق العاده و حراج در واحدهای صنفی، استقرار گروه های بازرسی سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا، میادین میوه و تره بار، پایانه های مسافربری بین شهری، نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و سطح شهر به منظور سهولت در دسترسی مصرف کنندگان به مراجع نظارتی و رسیدگی سریع و موثر به تخلفات از مهمترین موارد نظارتی در این طرح می باشد.
وی در پایان تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم صدور صورتحساب و غیره از سوی واحد های صنفی، با شماره تلفن 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گزارش کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی بازرسان و کارشناسان این سازمان قرار گیرد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16624