printlogo


سرپرست استانداری قم خبر داد
افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس قم همزمان با جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب
کد خبر: 1665
سرپرست استانداری قم از افتتاح مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم همزمان با برگزاری جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، «سیدمحمدرضا هاشمی» سرپرست استانداری قم در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان که صبح امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به هیچ حزب و گروهی نبوده و متعلق به همه مردم است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم که آیندگان بتوانند بخوبی با فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس آشنا شوند و در این مورد به خوبی قضاوت نمایند.

هاشمی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تمامی دستگاه های استان جهت آماده سازی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم بسیج شوند، خاطرنشان کرد: مشارکت در تکمیل زیرساخت ها، آمفی تئاتر، محوطه سازی، موزه آرایی و راه اندازی موزه که محلی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و رشادت رزمندگان اسلام است، قطعا از اجر معنوی والایی عندالله برخوردار خواهد بود.

سرپرست استانداری قم با اشاره به اینکه خیلی از کشورها با اینکه ده ها سال از جنگ هایشان می گذرد، هنوز آثار آن حفظ کرده و در معرض دید همگان قرار می دهند، عنوان کرد: دفاع مقدس ما دارای قداست و بسیار قابل احترام است و همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام هستیم .

وی با بیان اینکه پروژه مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم مربوطه به کل نظام است، عنوان کرد: شهر قم خاستگاه انقلاب و آبروی نظام است و امیدواریم شاهد افتتاح این مرکز همزمان با جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب باشیم.

هاشمی پیگیری های مستمر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در تکمیل موزه را نمونه ای از مدیریت جهادی دهه 60 آمیخته با برنامه ریزی های سال 97 خواند و از اقدامات صورت گرفته تشکر کرد.

وی همچنین از حضور پرشور و انقلابی مردم همیشه در صحنه قم در مراسم تشییع آیت الله هاشمی شاهرودی تقدیر و برای آیت الله مومن نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری سلامتی و بهبودی کامل مسئلت کرد.

در این جلسه که «احمد امیرآبادی» نماینده مردم قم در مجلس و عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری قم، فرماندار قم، رییس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و سایر اعضای شورا و مسئولان نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و دبیر شورای هماهنگی طی سخنانی به تبیین و تشریح اقدامات صورت گرفته در تکمیل مرکز فرهنگی و لزوم همدلی و هم افزایی دستگاه‌های استان به منظور افتتاح مرکز در دهه فجر پرداخت.

وی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های استان بخصوص شهرداری و شورای اسلامی شهر در محوطه سازی و تصویب طرح‌های مربوطه، اظهار داشت: با پیشرفت‌های فیزیکی صورت گرفته، نمای ساختمان تا قبل از ۲۰ دیماه و کف سازی و سقف کاذب تا پایان دیماه به اتمام می‌رسد و ان شاءالله کمیته افتتاح نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

در ادامه، مسئول پروژه هزار هکتاری زائر و مسئولان ادارات آب، برق، گاز، صداوسیما، ارشاد، مسکن و شهرسازی و ... گزارشی از اقدامات دستگاه‌های خود در ارتباط با تسطیح، محوطه سازی، موزه آرایی و زیرساخت‌های موزه دفاع مقدس، سالن آمفی تئاتر و دیگر اقدامات لازم را ارائه کردند.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/1665