printlogo


مقایسه پیام رسان های داخلی و خارجی
کد خبر: 16664
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،امروزه به کمک تکنولوژی و فناوری های نوین ارتباطات بسیار گسترش یافته اند و شکل دیگری به خود گرفته اند. به تدریج و با هوشمند شدن گوشی های همراه انواع اپلیکشن های پیام رسان ایجاد شده و گسترش یافته اند.
احتمالا بر روی گوشی همراه خود تعدای از این پیام رسان ها را نصب کرده اید و برای ارتباط با دوستان دور و نزدیکتان از آن استفاده می کنید.
در بسیاری از این پیام رسان ها علاوه برارتباط نوشتاری می توانید ارتباط صوتی یا تصویری با دوستانتان برقرار کنید. البته برای استفاده از این پیام رسان ها داشتن اینترنت الزامی است.
از جمله پیام رسان های مورد استفاده در کشور ما می توان واتس آپ، سروش، ای گپ و .... اشاره کرد.  خوشبختانه تعداد کاربران پیام رسان های خارجی نظیر تلگرام در ایران کاهش یافته است و بسیاری از آن ها اقدام به دیلیت اکانت تلگرام کرده اند.
به طور کلی و بنا به نظر کارشناسان استفاده از پیام رسان های خارجی به دلیل مشکلات امنیتی توصیه نمی شود به همین دلیل است که کاربران ایرانی زیادی اقدام  حذف اکانت تلگرام خود کرده اند.
لازم به ذکر است طبق قوانین منتشر شده در زمینه حفاظت از حریم خصوصی، درتمامی پیام رسان ها بعد از ثبت نام باید امکان دیلیت اکانت وجود داشته باشد.
در ایران در زمینه طرح و توسعه نرم افزار های پیام رسان نیز از سال ها قبل اقدامات بسیاری صورت گرفته و تا به امروز پیام رسان های داخلی بسیاری در رقابت با اپلیکیشن های خارجی مشابه ایجاد شده و کاربران خود را یافته اند.


استفاده از پیام رسان های داخلی نسبت به پیام رسان هایی نظیر واتس آپ یا وایبر که در خارج از کشور بسط و توسعه یافته اند، برای کاربران ایرانی از امنیت بیشتری برخوردار است.
در سطور پیشین تعدادی از این پیام رسان ها را نام بردیم. محبوب ترین پیام رسان ایرانی در حال حاضر اپلیکیشن سروش است . وبسایت رسمی سروش در سال گذشته از میزان ده ملیون نصب فعال این اپلیکیشن گفته بود. در حال حاضر اکثر سازمان های دولتی و خصوصی نیز در این پیام رسان حساب کاربری دارند.
سروش در ابتدا با همین نام وارد شده بود اما از سال گذشته با ایجاد تغییراتی با نام سروش پلاس فعالیت دارد.
این پیام رسان تا حدود زیادی توانسته انتظارات کاربران را برآورده سازد و رابط کاربری قابل قبولی نیز ارائه داده است. هر چند که هنوز نقاط ضعفی در آن دیده می شود که امید است در به روز رسانی های آینده مشکلات موجود در آن به طور کلی رفع گردد.
امکان انتقال پیام بین دو نفر ، ساخت گروه و امکان مبادله پیام بین چند نفر و همچنین امکان ساخت کانال در این پیام رسان وجود دارد.
همچنین ارسال فایل های صوتی و تصویری تا حداکثر یک گیگ در این پیام رسان پشتیبانی می شود. در پیام رسان سروش پلاس در حاص حاضر امکان برقرای تماس تصویری وجود ندارد. اما امکان برقراری تماس صوتی هست.
لازم به ذکر است استفاده از پیام رسان سروش و یا سایر پیام رسان های داخلی برای کاربران داخل ایران نسبت به پیام رسان های خارجی هزینه کمتری در بردارد. چرا که ارسال و دریافت داده در این پیام رسان ها اینترنت داخلی محسوب شده و طبق تعرفه های مصوب کم هزینه تر است.


پیام رسان بله از دیگر پیام رسان های داخلی است که می توان گفت در جذب کاربران موفق عمل کرده است. در پیام رسان بله همچون پیام رسان سروش امکان تبادل پیام بین دو نفر و چند نفر می باشد. همچنین در این پیام رسان نیز می توان اقدام به ساخت کانال کرد.
اما در مقایسه با پیام رسان سروش در بله امکان برقراری تماس صوتی وجود ندارد که از جمله نقاط ضعف بله محسوب می شود با توجه به محبوبیت آن امید است در آینده این امکان برقرار شود.
در پیام رسان بله امکان تبادلات مالی نیز وجود دارد. در بله می توان اقدام به انتقال پول کرد. همچنین در این پیام رسان امکان خرید شارژ تلفن همراه و پرداخت قبض نیز وجود دارد.
پیام رسان های داخلی به سروش و بله محدود نمی شوند، ایتا و آی گپ،  گپ، بیستون دیگر پیام رسان های داخلی هستند که امیدواریم  بتوانیم در مطالب بعدی به بررسی آن ها بپردازیم.

 
انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16664