printlogo


رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی قم مطرح کرد:
هشدار سیل برای قم
کد خبر: 16705
رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی قم گفت: بارش باران که از روز سه‌شنبه این هفته در این استان آغاز می‌شود از شدت بالایی برخوردار و ممکن است موجب سیلاب در رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر سطح شهر شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا قاضی  بابیان این‌که امروز آسمان ابری است، افزود: فردا صبح آسمان صاف است و به‌تدریج از اواخر وقت با افزایش ابر همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: بارش باران از روز سه‌شنبه در استان آغاز می‌شود و تا ظهر روز چهارشنبه ادامه دارد که بر اساس نقشه‌های جوی، بارندگی شدت بالایی خواهد داشت.

به گفته وی، حداکثر بارندگی در سطح استان ۴۰ و در سطح شهر قم ۲۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

قاضی گفت: با توجه به سیل‌آسا بودن بارندگی باید مسیر رودخانه قمرود بسته شود و آب‌گرفتگی سطح معابر شهر نیز دور از انتظار نمی‌باشد.

وی با اشاره به این‌که بیشترین بارش در غرب استان ازجمله در مناطق سلفچگان، ‌دستجرد و خلجستان خواهد بود، ادامه داد: پس از پایان بارندگی،‌ وزش باد حداکثر با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و دما نیز ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

وی بابیان این‌که حداکثر و حداقل دمای امروز ۱۷ و پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر است،‌ افزود: حداکثر دمای روز چهارشنبه هفت درجه بالای صفر خواهد بود و صبح پنجشنبه که سردترین صبح در این هفته است، ‌دما به سه تا چهار درجه زیر صفر خواهد رسید.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی قم گفت: بارندگی در ارتفاعات به‌صورت برف می‌باشد و پس از بارندگی، یخ‌زدگی و لغزندگی سطح محورهای استان، محتمل است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به‌شدت وزش باد در روز چهارشنبه، احتمال آسیب رسیدن به برخی سازه‌ها وجود دارد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16705