printlogo


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم
۷۰۰بسته بهداشتی بین خانواده‌های شاهد و ایثارگرقم توزیع شد
کد خبر: 17266
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: ازابتدای شیوع ویروس کرونا درقم تاکنون ۷۰۰ بسته بهداشتی دربین خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان توزیع شده‌است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین حسن هنرمند درگفت و گویی افزود: طی ۲۰ روز گذشته که از آغاز شناسایی این بیماری سپری می‌شود، اداره کل بنیاد استان ضمن برگزاری ستاد پیشگیری، به منظور ایجاد آرامش در بین جامعه هدف، ملزومات بهداشتی را با هدف پیشگیری و رعایت مسایل بهداشتی تهیه، بسته بندی و توزیع نموده‌است.

وی ادامه داد: کار آماده سازی بسته‌های بهداشتی در اقدامی جهادی با حضور روسای مناطق و کارکنان مناطق و ستاد در شرایط کاملا بهداشتی حتی در روزهای تعطیل و عصرها انجام و در منازل جامعه هدف توزیع شده‌است.

وی اضافه کرد: در این طرح گروه اول جانبازان شیمیایی شدید و متوسط و ۷۰درصد بدلیل شرایط خاص مجروحیت و گروه دوم والدین و همسران شهدا به جهت کهولت سن در اولویت قرار داشتند که کار توزیع بسته های بهداشتی در بین گروه اول به اتمام رسیده است.

هنرمند خاطرنشان کرد: بسته‌های بهداشتی همزمان توسط  هفت اکیپ، متشکل از کارکنان بنیاد در مناطق یک و دو و ستاد بسته بندی و توزیع می‌شود.

وی افزود: علاوه بر جامعه هدف مذکور سایر اقشار ایثارگری شامل افراد بالای ۶۰ سال نیز درمراحل بعدی و پس از تکمیل مرحله اول و دوم در این طرح قرار می‌گیرند.

وی اشاره کرد: متاسفانه بدلیل شیوع بیماری کرونا ویروس و تقاضای بالا برای تامین ماسک و ژل ضد عفونی این بسته‌ها به صورت محدود و سهمیه بندی توزیع می‌شود لذا تامین آن برای جامعه هدف با زحمت همراه بوده لذا بنیاد راسا در این خصوص اقدام نموده‌است.

هنرمند خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهی جامعه هدف، رعایت نکات بهداشتی، اجتناب از حضور در تجمعات، پیشگیری و مراقبت همچنین در این مدت در هفت  نوبت حدود ۱۰ هزار پیامک برای جامعه هدف ایثارگر ارسال شده‌است.

وی افزود: از دیگر اقدامات بنیاد شهید وامور ایثارگران اجرای طرح پایش سلامت جامعه هدف و کارکنان بنیاد شهید وامور ایثارگران است که در این ایام صورت گرفت.

وی گفت: طرح پایش سلامت به منظور حفظ و ارتقای سلامت ویژه جامعه هدف در طول سال با حضور پزشک در منازل والدین شهدا و جانبازان انجام می شود. این طرح ویژه کارکنان بنیاد در پایان هر سال صورت می گیرد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17266