printlogo


معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قم مطرح کرد:
اعلام آمادگی جهاددانشگاهی قم در تامین کیت‌های تشخیص کرونا
کد خبر: 17300
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قم گفت: جهاد دانشگاهی قم در تامین کیت‌های تشخیص کرونا و تجهیزات مورد نیاز در سطح استان، اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهرداد غضنفری امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم اظهار کرد: در تامین تجهیزات سه مسیر در تولید داخل استان، منابع ملی و واردات پیش روی ما قرار دارد.
معاون استاندار افزود: در داخل استان ظرفیت محدودی در تولید تجهیزات وجود داشت و دستگاههایی را جهت تولید مواد ضدعفونی کننده مستقر کردیم که در هلال احمر روزانه 15 هزار بطری تولید می‌شود و دستگاه های دیگری درحال تولید آزمایشی محلول ضد عفونی هستند.
وی بیان کرد: بخشی از واحدها در وارد شدن به چرخه تولید نیاز به مجوز بهداشتی دارند که در این باره چنددستگاه در خصوص تولید با رعایت الزامات بهداشتی اعلام آمادگی کرده‌اند که باید موانع سریع‌تر رفع شود.
غضنفری تصریح کرد: مسیر دوم استفاده از منابع ملی است که در این باره یک میلیون ماسک در استان قم توزیع شد و در این میان 800 هزار ماسک در قم تامین شده بود و 600 هزار ماسک نیز از ظرفیت صادرات بود و 65 هزار عدد نیز کشفیات بود، اما هنوز سهم خود را از منابع ملی نگرفته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: مجتمع بعثت براساس قرارداد روزانه 800 دست لباس تولید می‌کند که باید تولید خود را به 1000 دست برساند و در 30 روز، 50 هزار لباس تولید کنند.
معاون استاندار عنوان کرد: باید سهم ماسک را به زودی تامین کنیم، در مجتمع بعثت ماسک شیمیایی تولید می‌شود که کاربرد عادی ندارد و ورازت دفاع مجوزهایی در این زمینه گرفته است.
وی بیان کرد: همچنین مسیر سوم واردات است که باید در تامین ارز و تعرفه صفر اقداماتی صورت پذیرد، البته مقررات رفع شد و ابلاغیه برای واردات آمده است و دستگاه‌های استانی ثبت سفارش می دهند.
غضنفری اظهار کرد: باید تولیدات داخلی وارد فاز اقتصادی شود، علی رغم محدودیت‌ها 800 هزار ماسک در استان تولید شده است و قابلیت‌های دیگری وجود دارد.
معاون استاندار در خصوص اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی قم در تامین کیت‌های تشخیص کرونا گفت: جهاد دانشگاهی با پیگری، کیت تشخیص را از مرکز می گیرند و خودشان نیز دستگاه استفاده کننده را در استان دارند.
وی بیان کرد: از ریاست جهاددانشگاهی تقاضا کردیم مکاتبه‌ای با علوم پزشکی انجام شود و مراجعین علوم پزشکی در جهت استفاده از خدمات به رویان هدایت شوند و موضوع تامین کیت‌ها توسط جهاد نیز مورد پیگیری دقیق قرار بگیرد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17300