printlogo


بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم تا ۱۰ روز آینده راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 17425
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) گفت: این بیمارستان حداکثر تا ۱۰ روز آینده راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن بهشتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران استانداری، با اشاره به اختصاص 60 میلیارد تومان برای راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: مسئله آب و فاضلاب این مکان برطرف شده و امروز گاز وصل می‌شود، برق بیمارستان هم آمادگی راه‌اندازی را دارد که فقط تابلو برق آن باید نصب شود که به‌محض آماده شدن راه‌اندازی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: خرید دیزل ژنراتور و تجهیزات بیمارستان عمده لوازم مورد نیاز بوده است، خریدها انجام‌ شده و پیش‌بینی می‌شود تا حداکثر دو هفته بیمارستان را راه‌اندازی کنیم.

وی نیاز این بیمارستان به نیروهای فنی مردمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این زمینه صحبت‌هایی با مجمع خیرین استان انجام داده‌ایم که در صورت امکان به راه‌اندازی بیمارستان کمک کنند.

بهشتی در مورد آخرین وضعیت بیمارستان مادر ابراز کرد: تسهیلات بانکی این بیمارستان به مبلغ 150 تومان در بانک صادرات مصوب شد، تنها مشکل این بوده که بانک صادرات در کنار وثیقه ملکی، 30 میلیارد تومان پشتیانی فنی می‌خواهد، مسئولان بیمارستان مادر قول داده‌اند اگر تسهیلات بانکی پرداخته شود حدود یک ماه بعد می‌توانیم این بیمارستان را به مدار درمانی بیاوریم.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم پروژه فاضلاب فرقانی نیز با قوت در حال پیگیری بوده و سعی در برطرف کردن این مشکل هستیم.

وی پیرامون نحوه تأمین اقلام بهداشتی استان به‌ویژه ماسک گفت: ثبت سفارش به میزان سه کانتیر با یکی از کشورها انجام‌ شده است، فقط مشکل ارز دولتی دارد، این بار به‌صورت هوایی از مالزی می‌آید در صورت انجام این کار یکی از نیازهای استان که مشکل ماسک است برطرف می‌شود.

بهشتی ادامه داد: ماسک جزو اقلامی است که به آن ارز دولتی تخصیص می‌یابد، اگر تا امروز تأمین ارز و قراردادش برطرف شود؛ قول داده‌اند امروز شنبه این اقلام از طریق هوایی به کشور بیاید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در مورد بیمارستان سیار ارتش در منطقه پردیسان نیز گفت: بعد از صحبتی که با امیر موسوی فرمانده ارتش داشتیم، امروز حدود 500 تخت به قم می‌رسد.

وی از ایجاد یک سری پایگاه‌های مردمی توسط ارتش در محلات خبر داد و افزود: همچنین مقرر شد سیستم سیار در محلات حاشیه شهرو محلاتی که فرد کمتر وقت برای رفتن به دکتر می‌گذارد ایجاد شود تا نیروهای ارتش به‌صورت سیار در سطح شهر خدمات‌رسانی داشته باشند.

بهشتی در مورد ضدعفونی کردن فضای شهر نیز گفت: این کار از سوی ارتش، سپاه، شهرداری، بسیج، کشاورزان و نهادهای مردمی انجام می‌شود، اگر برای این کار کمیته‌ای تشکیل دهیم و تمام ظرفیت‌ها یک‌جا جمع شود تأثیر بیشتری در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خواهیم داشت.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17425