printlogo


در پی بی توجهی به هشدارها؛
قم در وضعیت بحرانی با مسافرت هموطنان
کد خبر: 17609
با تمام هشدارهایی که مسئولان و پزشکان برای عدم مسافرت و ماندن در خانه میدهند اما هنوز هستند برخی از هموطنان که به همه هشدارها بی توجه هستند و اقدام به مسافرت می کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  امروز قم هم همانند کل کشور درگیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا است اما استان قم در چندروز گذشته با تمام تلاش هایی که توسط پزشکان و پرستاران و گروه های جهادی و مردم و مسئولین انجام گرفته است تا حدودی موفق شده است از سرعت اولیه شیوع بیماری در استان بکاهد و آن را کنترل کند.
رسیدن به این موفقیت که به نوعی تلاش همه جانبه همه عوامل دخیل در این موضوع را می رساند اما باید این موضوع را متذکر شد که هنوز زود است که بگوییم این بیماری را کنترل کرده ایم چرا که برای ریشه کنی کامل این ویروس از استان هنوز راه بسیاری مانده است و باید همه باهم برای تحقق این هدف تلاش کنیم .
اما در کنار تلاش همگان هنوز هستند همشهری هایی که کمتر به وضعیت حساس این روز ها اهمیت می دهند و به راحتی برای خرید و غیره در سطح شهر حاضر می شوند بدون آنکه دستکشی بر دست داشته باشند و یا ماسکی زده باشند.
این مسئله یکی از دغدغه های مهم همه عوامل و تلاشگران مبارزه با کرونا در استان شده است و هر روز از طریق رسانه ها و بلندگوهای سیار در سطح شهر و هر راه دیگری سعی می کنند هشدارها را به گوش مردم برسانند چرا که این روز ها پزشکان نگران موج دوم ابتلایان به این بیماری به واسطه عدم رعایت موارد بهداشتی و عدم توجه به قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره ابتلا هستند.
این در حالی است که نگرانی ها از دیروز با شروع سفرهای نوروزی توسط عده ای از هموطنان که هیچ توجهی به هشدارها و قرنطینه خانگی ندارند بیشتر شده است. این روز ها اتوبان تهران به قم مملو از خودرو بوده و ترافیک سنگینی در این محور حاکم شده است و این افراد که بجای در خانه ماندن اقدام به سفره می کنند شاید با خود می گویند که ما کرونا نمی گیریم نگرانی ها را چندبرابر کرده اند.
واقعا این بی احتیاطی و بی توجهی به هشدارها به هیچ وجه قابل قبول نیست و شاید این بی توجهی بیشتر از همه استان قم را متضرر کند چرا که قم شاهراه استان های بسیاری است و مقصد بسیاری از این مسافران استان قم می باشد.
امروز اگر چرخی در سطح شهر بزنید پلاک های متفرقه بسیاری را خواهید دید که مشخص است مسافر هستند و هیچ توجهی به این بیماری ندارند و البته باید گفت هیچ ارزشی برای سلامتی خود و همراهان ندارند.
امروز که استان مقصد بخشی از مسافران قرار گرفته است باید مسئولین استان برای این گروه از هموطنان برنامه ریزی کنند تا وارد استان نشوند. مسئولین برای کنترل بیماری باید مبادی ورودی استان را به روی پلاک های غیر بومی مسدود کنند تا این ویروس هرچه سریعتر در استان کنترل شود.
امیدواریم در این زمینه مسئولین کشوری و استانی تاملی جدی کنند و البته این بی توجهی برخی از هموطنان به هشدارها و جدی بودن این ویروس و وضعیت به ضرر مردم استان قم نباشد.
حسین حیدری


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17609