printlogo


معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) خبر داد:
کشف 50 انبار لوازم بهداشتی از محتکرین در قم / نگران موج دوم شیوع بیماری کرونا هستیم
کد خبر: 17692
معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) بابیان این‌که سپاه در کنار ستاد مبارزه با کرونا خدمات گسترده ای را در راستای مقابله و درمان بیماری کرونا انجام می دهد، گفت: در طی یک ماه اخیر تنها در راستای مبارزه با سودجویی سپاه 50 انبار لوازم بهداشتی کشف شده است.
سرهنگ پاسدار مهدی کبیری پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به فعالیت های گسترده سپاه از زمان شیوع بیماری کرونا در قم اظهار داشت: سپاه قم از همان روزهای نخست شیوع بیماری و با اعلام نیازی که از سوی ستاد مقابله با کرونا صورت گرفت وارد عمل شد و اقدامات مختلفی را چه از جهت درمانی و چه از جهت خدماتی را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: این اقدامات و فعالیت های تا امروز با قدرت ادامه داشته و در ایام تعطیلات نیز وقفه ای در کارها رخ نداده است.

کبیری پور به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط سپاه قم اشاره کرد و بیان داشت: ضد عفونی اماکن و معابر از جمله ماموریت هایی بود که به سپاه واگذار شد و تا به امروز این کار ادامه داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر معابر خودروهای شخصی نیز توسط بسیجیان ضد عفونی می‌شود تا از گسترش این ویروس تا حد زیادی جلوگیری شود.

راه‌اندازی نقاهتگاه با 800 تخت

کبیری پور افزود: راه‌اندازی نقاهتگاه با 800 تخت از دیگر اقدامات سپاه بود که در مجتمع یاوران مهدی صورت گرفت که ازنظر پزشکی و مسائل بهداشتی بسیار بااهمیت است چراکه بیماران بعد از ترخیص بر اساس تصمیمی که پزشکان می‌گیرند دوره‌ای را در این نقاهتگاه سپری می‌کنند تا ازلحاظ عدم ابتلای دیگران و بهبودی کامل اطمینان خاطر ایجاد شود.

وی به سایر اقدامات سپاه اشاره کرد و ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی که یک‌بخشی از آن‌ها اهدایی فرمانده کل سپاه پاسداران بوده و بخشی هم توسط خیرین تهیه‌شده بود که بین نیازمندان و افراد درگیر با کرونا که از وضعیت مالی خوبی بهره‌مند نبودند صورت گرفت.

تولید ماسک ادامه دارد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) ادامه داد: تولید ماسک در کارگاه‌های خانگی دیگر اقدامی بود که با حمایت سپاه در حال انجام است که با رعایت کامل اصول بهداشتی است و علاوه بر این تمامی تولیدات با اصول بهداشتی ضدعفونی می‌شود.

وی افزود: ورود بسیجیان در کنار طلاب به بیمارستان‌ها به‌منظور انجام کارهای مختلف از قبیل خدماتی و همراه بیمار را داشتیم که با استقبال مراکز درمانی نیز روبرو شده است.

کبیری پور ادامه داد: درزمینهٔ غسل و سایر اقداماتی که برای متوفیان باید صورت بگیرد بسیجیان وارد عمل شدند و در حال خدمت‌رسانی هستند.

50 مورد کشفیات لوازم بهداشتی در استان توسط سپاه

وی مبارزه و مقابله با سودجویان را دیگر اقدام سپاه عنوان کرد و گفت: تاکنون 50 مورد کشفیات مواد بهداشتی و درمانی در استان داشتیم که با دستور دادستانی در اختیار مراکز درمانی و مردم قرار گرفت.
کبیری پور ادامه داد: یگان فاتحین سپاه نیز بیش از یک ماه است که بحث غربالگری را در عوارضی قم- تهران و قم - کاشان انجام می‌دهند.

وی ابراز داشت: سرکشی از خانواده‌های متوفیان و توزیع آب‌میوه در مراکز درمانی از دیگر اقداماتی بود که در این مدت از سوی نیروهای سپاه و بسیج در سطح استان صورت گرفته است.

کبیری پور افزود: علاوه بر اقدامات صورت گرفته، سپاه قم با تمام توان در خدمت مردم و شهروندان است و هرزمانی که ستاد مبارزه به کرونا در استان نیازمندهای دیگری نیز داشته باشد و اعلام کند، سپاه قم در جهت رفع آن نیازها و ارائه خدمات وارد عمل خواهد شد.

در روزهای اخیر شاهد نزولی شدن شیب شیوع بیماری هستیم

وی بابیان این‌که در مقطع کنونی نیازمند همراهی مردم و شهروندان هستیم، تأکید کرد: در روزهای اخیر شاهد نزولی شدن شیب شیوع بیماری هستیم اما این نزولی شدن نباید موجب شود که مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند بلکه باید خود مردم در گام اول از خود مراقبت و محافظت بکنند.

نگرانی ما از آغاز موج دوم این بیماری با بازگشت مسافران است

کبیری پور ادامه داد: نگرانی ما از آغاز موج دوم این بیماری با بازگشت مسافران است به‌هرحال افرادی که مسافرت نرفتند و در منزل هستند بهتر کار ماندن در منزل است و افرادی که از مسافرت برمی‌گردند نیز حتماً باید در منزل بمانند.

وی با توصیه به مردم بیان داشت: مردم فهیم اصول بهداشتی را در قرنطینه خانگی رعایت کنند و در صورت بروز علائم اولیه با مشاوره‌های تلفنی کار خود راه بیندازند و بدون دلیل به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) تأکید کرد: انشالله با کاهش تردد مردم در شهر موج دوم رخ نخواهد داد.



انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17692