printlogo


نگاهی به حال و هوای قم در روزهای همدلی؛
جهاد ادامه دارد.... + تصاویر
کد خبر: 17721
جهاد و خدمت در قم این روزها با جدیت ادامه دارد اما این موضوع تنها به مردان اختصاص ندارد چرا که زنان و در راس آنها خواهران بسیجی در خط مقدم مبارزه حضور دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این روزها اغلب شهرهای کشورمان درگیر بیماری ناخوانده و نامیمونی هستند که سوغات خاور دور است، چین امروز بیش از آن که با تجارت ، اقتصاد و اجناسش در جهان شناخته شود، با ویروس کرونا شناخته می شود.

ویروسی که جهان را آلوده کرده، بسیاری را به کام مرگ کشانده و وضعیت عجیب و غریبی را برای بشر ایجاد کرده است.

بشری که خود را در برابر همه چیز برتر می دانست اما امروز مغلوب یک ویروس شده است، هر چند که محققان و دانشمندان در سراسر جهان و حتی کشور خودمان گام های بسیار خوبی را برای کشف واکسن و درمان آن برداشته اند اما با حال تاکنون این کرونا بوده که پیروز میدان شده است.

در این میان نکته جالب توجه نوع مواجه مردم در بسیاری از کشورها با این بیماری بوده است در حالی که در کشوری مانند ایتالیا افراد مسن و سالخورده به حال خود رها می شوند تا بمیرند، اینجا در ایران اتفاقات به شکل دیگری رقم می خورد.

مردم و به خصوص طلاب و بسیجیان پای کار هستند و از همان روزها و ساعت های اولیه شیوع بیماری وارد میدان شده اند و در عمل ثابت کرده اند که ایثار و گذشت اینجا در ایران عزیز رنگ و بوی دیگری دارد.

در این میان شهر قم جزء اولین شهرهایی بود که شیوع این بیماری را کشف و با شجاعت آن را اعلام کرد و گذشت زمان نشان خواهد داد که همین تشخیص اولیه و به خصوص اعلام آن به چه میزان در مهار آن تاثیر داشته است.

به هر حال جهاد و خدمت در قم این روزها با جدیت ادامه دارد اما این موضوع تنها به مردان اختصاص ندارد چرا که زنان و در راس آنها خواهران بسیجی در خط مقدم مبارزه حضور دارند و به مانند روزهای جنگ در کنار مردان شجاعانه و دلیرانه در میدان حاضر هستند.

مرضیه ابراهیم‌آبادی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شیوع بیماری کرونا در قم اظهار داشت: از همان روزهای اولی که این بیماری در شهر شیوع پیدا کرد ، خواهران بسیجی وارد عمل شدند و به یاری بیماران و خانواده‌های بی‌بضاعت و درگیر بیماری شتافتند.

وی در تشریح اقدامات خواهران بسیجی بیان داشت: تولید ماسک به‌صورت بهداشتی، حضور در مراکز درمانی و کمک به بیماران و کارکنان ، حضور در غسالخانه‌ها و انجام آداب اموات برای فوت‌شدگان خانم، تهیه و توزیع اقلام غذایی و بهداشتی برای خانواده‌های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت، توزیع میوه و آب‌میوه در مراکز درمانی ، تأمین اجاره‌بهای منزل برای برخی از خانواده‌ها ، پخت غذا برای خانواده‌هایی که مادران آن‌ها کرونایی بودن و ... ازجمله اقداماتی بود که توسط خواهران بسیجی در طی این هفته‌ها صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.


 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17721