printlogo


قضاوت با خودتان؛
خدمت‌رسانی روحانیون به بیماران کرونایی در سایه هجمه‌های دشمنان نظام + تصاویر
کد خبر: 17748
از همان آغازین روزهای شیوع بیماری نیروهای داوطلب و جهادی از طلاب و بسیجیان وارد کار شدند و بدون این‌که فراخوانی داده‌شده باشد در بیمارستان‌ها مستقر شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از ابتدای اسفندماه سال گذشته شیوع بیماری کرونا در شهرهای مختلف ایران ازجمله قم خبرساز شد، بیماری که به علت شرایط خاص درمانی و همچنین احتمال سرایت آن به افراد سالم چالش‌های بسیار زیادی را در کشور و حتی جهان به همراه داشته است.
نکته مهم در این زمینه مراقبت از بیماران است چراکه مراقبت و درمان بیماران کرونایی شرایط خاصی دارد تا ضمن بهبودی بیماران از انتقال بیماری جلوگیری شود.

به‌هرحال حجم بالای بیماران در روزهای اول با ظرفیتی که مراکز درمانی داشتند به‌خصوص درزمینهٔ نیروی انسانی موجب شد که نیاز به نیروهای کمکی در سطح خدماتی و همراهی بیماران با کمبود مواجه شود.

این موضوع شاید در کشورهای دیگری که درگیر این بیماری هستند به یک دغدغه‌ای جدی تبدیل شود (به‌عنوان‌مثال کشوری مانند فرانسه برای شرایط مقابله با بیماری کرونا از نیروی نظامی کشور آلمان کمک خواسته است) اما در کشور موضوع تا حدود زیادی فرق می‌کند.

چراکه از همان آغازین روزهای شیوع بیماری نیروهای داوطلب و جهادی از طلاب و بسیجیان وارد کار شدند و بدون این‌که فراخوانی داده‌شده باشد در بیمارستان‌ها مستقر شدند.

البته این برای اولین بار نیست که طلبه و روحانیون در زمان‌هایی که مردم نیاز به کمک و همراهی دارند درصحنه حاضر می‌شوند از پیش از انقلاب تاکنون چه در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی و چه در جنگ تحمیلی و چه در بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله این روحانیون و بسیجیان بودند که وارد عرصه خدمت‌رسانی شده‌اند.

در این میان نکته جالب‌توجه هجوم و هجمه‌هایی زیادی است که از سوی رسانه‌های معاند و ضدانقلاب علیه روحانیون به راه افتاده است درواقع فاصله انداختن بین مردم و روحانیت نقطه اشتراک تمامی این رسانه‌ها است تا بتوانند درنهایت به هدف اصلی خودشان که براندازی نظام است دست پیدا کنند.

به‌هرحال باوجوداین گونه فضاسازی‌های کاذب و توطئه‌های مختلفی که علیه روحانیت در دستور کار قرارگرفته است، طلاب جهادی این روزها در مراکز درمانی و خدماتی سخت مشغول فعالیت هستند.

آن طوری که حجت‌الاسلام شفیعی مسئول کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه بیان کرده بیش از 800 طلبه به‌صورت گروه‌های مختلف و در نوبت‌های چندروزه در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی و خدماتی مانند بهشت معصومه حضورداشته و اقدام به خدمت‌رسانی می‌کنند.

مراقبت از بیماران و جابجایی آن‌ها، ضدعفونی کردن بخش و اتاق‌ها، تهیه اقلام بهداشتی مراکز و توزیع آن، تهیه آب‌میوه طبیعی، حضور در غسالخانه و انجام آداب مرگ برای فوت‌شدگان، انجام کارهای فرهنگی و... ازجمله اقداماتی که طلاب جهادگر در روزهای اخیر در حال انجام آن هستند.



 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17748