printlogo


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم:
فاز نخست بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم تا ده روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 17780
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: فاز نخست بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم شامل اورژانس و طبقه ۴ و ۵ ویژه بستری تا ده روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محسن بهشتی در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری مسئولان استان و تخصیص 60 میلیارد تومان اعتبار از طرف دولت، بلافاصله مدیران علوم پزشکی برنامه‌ریزی لازم را اتخاذ کردند که بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مدار خدمت بپیوندد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: با دستور استاندار قم، در حوزه معاونت عمرانی، کارگروهی تحت عنوان کارگروه راه‌اندازی بیمارستان تشکیل شد تا از ظرفیت همه دستگاه‌های استان و مساعدت‌های لازم استفاده و این پروژه به رودی محقق شود.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در جهت اجرای پروژه انجام شد و طبق گزارش علوم پزشکی قم، کارها به‌خوبی پیش رفته و هم‌زمان در جبهه‌های مختلف اقدامات در حال انجام است.

بهشتی بیان کرد: علیرغم اینکه به تعطیلات خوردیم و در خرید بسیاری از تجهیزات با مشکلاتی مواجه شده بودیم، با تدابیر و پیگیری‌ها، خریدها انجام‌شده و به‌مرور جهت راه‌اندازی بیمارستان، نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد تجهیزات امروز نیز یک سری از اقلام و تجهیزات تعیین تکلیف می‌شود که زودتر قرارداد آن منعقد شود و علوم پزشکی از تمام ظرفیت‌های قانونی و زمان باقی‌مانده استفاده می‌کند که بتوانیم فاز یک را به‌موقع به بهره‌برداری برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشته است، در خصوص فاز دوم که همه بیمارستان است با همین شدت طبق برنامه‌ریزی، پروژه ادامه پیدا می‌کند و همه بیمارستان در دایره خدمات‌رسانی حوزه بهداشت و سلامت استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: علوم پزشکی زحمات زیادی برای پروژه متحمل شد تا طبق برنامه پیش روند به‌ویژه اینکه در جبهه مبارزه با کرونا نیز قرار داشتند و تمام‌قد ایستاده‌اند و خدمت‌رسانی می‌کنند و هم در ارتقای این بیمارستان و بهره‌برداری به‌موقع آن در تلاش‌اند.

بهشتی اظهار داشت: امید است تا زمان بهره‌برداری این بیماری را پشت سر گذاشته باشیم و نیازی نباشد در رابطه با کرونا ویروس از آن استفاده شود، اما اگر با موج دومی روبرو شویم قطعاً فضاهای درمانی مازادی را نیاز داریم که این بیمارستان می‌تواند به شهروندان و هم استانی‌های ما کمک کند.

وی بیان کرد: مشکل خاصی در روند بازدید گزارش نشد و همه بخش‌ها طبق زمان‌بندی خود پیش می‌رود و در محوطه‌سازی فعالیت‌ها در حال انجام است و تلاش راهداری نیز جای تقدیر دارد و شرکت‌های آب و فاضلاب و برق و گاز و مخابرات نیز زیرساخت‌ها را عملیاتی کرده‌اند که از تلاش آن‌ها نیز قدردانی می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: عمده زیرساخت‌ها به سرانجام رسیده و در خصوص برق نیز، تابلوها در حال اتمام است و فردا  برق وصل می‌شود و مشکل خاصی در حوزه زیرساخت‌ها باقی نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم شامل اورژانس و طبقه 4 و 5 ویژه بستری تا ده روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و زودتر به مدار خدمت‌رسانی قرار می‌گیرد و فاز دوم متصل با فاز یک، در حال اجراست و با زمان فاصله‌داری نسبت به فاز نخست عملیاتی می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهشتی عنوان کرد: امید است فاز یک در 20 فروردین به اتمام برسد و در اینجا خدمات را بگیریم و هم‌زمان با آن فاز دوم نیز پیگیری می‌شود تا وقفه‌ای در اجرای پروژه نداشته باشیم و فاز دوم نیز بر اساس زمان‌بندی مشخص عملیاتی شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17780