printlogo


عضو هیئت علمی دانشگاه قم:
انتخاب شعار جهش در تولید براساس یک منطق علمی است
کد خبر: 17885
رستمی،عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه امروز بومی سازی فناوری بسیار مهم است، گفت: انتخاب شعار جهش در تولید توسط رهبر معظم انقلاب براساس یک منطق علمی است.
 دکتر محمد زمان رستمی  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به شعار سال ، اظهار داشت: نامگذاری امسال به جهش در تولید یک مبنای منطقی اقتصادی است.
وی ادامه داد: جهش در هر زمینه ای وجود دارد و هر کسی در فعالیت خود بعد از گذشت زمانی می تواند جهش داشته باشد به همین دلیل در بحث اقتصادی هم بعد از گذر مراحلی، اقتصاد به مرحله جهش می رسد.
این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه جهش در تولید یک نظریه اقتصادی است، گفت: انتخاب شعار جهش در تولید یک انتخاب هوشمندانه بر اساس یک منطق علمی است.
وی اضافه کرد: برای ایجاد جهش در تولید باید زمینه هایی ایجادشود که اگر این زمینه ها فراهم نشود ممکن است پیشرفتی رخ دهد اما آن پیشرفت بر اساس نرخ سابق است و جهشی را به دنبال نخواهد داشت.
رستمی با پراهمیت دانستن فناوری، خاطرنشان کرد: امروز یکی از لوازم تحقق جهش در تولید مسئله فناوری است؛ باید فناوری در کشور بومی شود.
وی تاکید کرد: فناوری به دنبال خود خلاقیت را به همراه دارد. باید سعی کنیم برخی فناوری ها را در کشور بومی کنیم تا احتیاج و نیاز ما به خارج روز به روز کمتر شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه امروز در حوزه فناوری در کشور نهادینه کار نمی شود، ابراز داشت: از موانع عدم تحقق شعار سال سوق پیدا کردن سرمایه های پولی به سمت سفته بازی و دلالی است.
وی اضافه کرد: باید مسئولان با برنامه ریزی های مناسب سرمایه های مالی را از سمت سفته بازی که امروز با حاشیه امنی که دارند روز به روز بیشتر هم می شود به سمت تولید هدایت کنند.
رستمی افزود: امروز تمام کشورهای دنیا در حال رقابت با یکدیگر هستند و اگر کشوری در این مسیر مکث و یا تعلل کند و از پیشرفت بازبماند حتما در این مسیر عقب خواهد افتاد.




انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17885