printlogo


پشت پرده تحرکات اخیر آمریکا در عراق؛
عقب نشینی یا استقرار مجدد نیرو، هدف آمریکا در عراق چیست؟
کد خبر: 17902
نیروهای آمریکایی اخیرا شماری از پایگاه های خود را به ارتش عراق تحویل دادند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، برخی در این زمینه معتقدند که این اقدام می تواند زمینه ساز عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از عراق باشد.

برخی آن را نتیجه طبیعی افزایش حملات مقاومت عراق علیه نیروهای آمریکایی می دانند که به همین دلیل آمریکا کوشید با این اقدام نیروهایش را از تیررس مقاومت دور ساخته و در مناطق امن تر مستقر کند.

عده ای این اقدام را زمینه سازی برای حمله به مواضع گروه های مقاومت عراق به ویژه حشد الشعبی و گردانهای حزب الله عراق توصیف کردند.

به همین دلیل روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت که حمله به مواضع مقاومت عراق از مهمترین اولویت های دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می باشد لذا عادل عبدالمهدی به آمریکا درباره هر گونه حمله به نیروهای مقاومت عراق یا نقض حاکمیت این کشور هشدار داد.

آنچه باعث شک و تردید انسان درباره اقدامات دولت آمریکا در این زمینه می شود آن است که همزمان با اقدام آمریکا در زمینه تحویل دادن پایگاههایش در عراق به ارتش این کشور، آمریکا به ساخت بزرگترین پایگاه خود در خاورمیانه در اربیل و استقرار موشکهای ضد موشک پاتریوت در پایگاه عین الاسد در استان الانبار ادامه می دهد که نشان می دهد آمریکا قصد ترک عراق را ندارد.

مقاومت عراق معتقد است این اقدام آمریکا همزمان با فرار شماری از عناصر گروه تروریستی وهابی داعش از زندان حسکه در سوریه و ورود آنان به عراق انجام شده که زمینه را برای عملیات های تروریستی مجدد این گروه در عراق فراهم می کند تا به اصطلاح قدرت ارتش و حشد الشعبی عراق به خاطر مقابله با این عملیاتها، در برابر آمریکا تضعیف شود.

البته باید تلاش آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی اش در زمینه مهار کرونا را نیز به آن افزود چرا که شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا از صد و شصت هزار نفر فراتر رفته است که نیروهای ارتش آمریکا در داخل و خارج آمریکا را نیز شامل می شود به همین دلیل است که برای کاهش ابتلای نیروهایش به ویروس کرونا از پایگاههای مشترکش با ارتش عراق خارج شد.

منبع: العالم




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17902