printlogo


راه‌اندازی پویش «کرونای دیده نشده‌ها» برای حل مشکلات مشاغل آسیب دیده
کد خبر: 17952
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی برای رساندن صدای اقشار مستضعف به مسئولان و ارائه‌ راهکار مناسب کارشناسی برای حل مشکلات این اقشار، پویش «کرونای دیده نشده‌ها» را راه اندازی کرد.

این اتحادیه دانشجویی هچنین در فراخوانی خطاب به عموم مردم و تشکل‌های انقلابی تاکید کرد:

این روزها که ویروس کرونا در حال جولان دادن و قربانی گرفتن از تمامی اقشار جامعه است، شاهد آن هستیم که قشرهایی در جامعه وجود دارند که علی رغم اطّلاع از خطرات این ویروس مرگبار، چاره‌ای جز بی‌توجهی به آن ندارند؛ چراکه قرنطینه خانگی برای آن‌ها حکم مرگی تدریجی دارد. مرگی که بی‌پولی و گرسنگی عامل آن است.

کارتن خواب‌ها، کودکان کار، زباله گردها، دست فروش‌ها، پیک موتوری‌ها، کارگران روزمزد و کولبران کردستان و بی گازهای سیستان و سیل زده‌های کرمان و ده‌ها قشر دیگر از جمله‌ی این گروه‌ها هستند. اقشاری که نه صدایشان به جایی می‌رسد و نه از سمت نهاد یا ارگانی حمایت کافی می‌شوند. افرادی که اتفاقات جامعه برایشان اهمیتی ندارد، چرا که احساس می‌‌کنند کسی آن‌ها را به شمار نمی‌آورد! دیده نشدن، فراموش شدن و بی‌صدایی، یکی از عمده مشکلات این مستضعفین حقیقی جامعه است.

هر چند دولت برای جلوگیری از فشار اقتصادی به اقشار مختلف تمهیداتی اندیشیده، اما متاسفانه اکثر افراد و گروه‌های نام برده مشمول وام‌ها و کمک‌های دولت نمی‌شوند. شاهد این ادعا حضور مستمرّ این اقشار در نواحی مختلف شهرها، آن‌هم بعد از خانه‌نشینی اجباریست!

لذا پویش «کرونای دیده نشده‌ها» در نظر دارد با همکاری گروه‌های مختلف مردمی و دانشجویی، جهت شنیده شدن صدای این اقشار و پیگیری مشکلات آن‌ها تا حل مسئله، چند حوزه‌ی کاری را تعریف کند:

1-  انعکاس صدای افرادی که دولت و دستگاه‌های حاکمیّتی، آن‌ها را نادیده گرفته‌اند.

2- مطالبه‌ عمومی برای پیگیری راه‌حل‌های موجود؛ أعمّ از اعطای وام‌های مناسب برای اقشار درگیر، یارانه‌ی کافی برای مدت زمان مناسب به دهک‌های پایین، کارت‌های خرید حمایتی، تعویق و بخشش‌های مالیاتی و... .

3- ارائه‌ راهکار مناسب کارشناسی برای حل مشکلات این اقشار.

4- پیگیری وعده‌هایی که بخش‌های مختلف خصوصاً دولت به اقشار مختلف داده‌اند و اطمینان از به ثمر رسیدن این وعده‌ها.

همچنین این پویش از عموم مردم تقاضا دارد در صورت اطلاع از وجود افرادی که زندگی و کسب و کارشان بعد از همه‌گیری کرونا ضربه‌ جدّی خورده است، با ارسال اطلاعات لازم اعم از فیلم و عکس به آیدی « @Edalatkhahi_Admin » در پیام‌رسان‌ تلگرام ما را در راستای انعکاس صدای این اقشار و ایجاد مطالبه عمومی جهت حل مشکلات آن‌ها یاری کنند.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17952