printlogo


اعلام جدول زمانی برنامه‌های درسی 18 فروردین شبکه‌های 4 و 7
کد خبر: 18054
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه تهران 20 درباره زمان کنکور سراسری اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره کنکور با سازمان سنجش است اما کنکور بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم دانش‌آموزان برگزار می‌شود و با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌آید امتحانات تا بخشی از تیرماه ادامه پیدا کند.

وی در واکنش به این جمله که خبرهایی مبنی بر عدم برگزاری کنکور شنیده می‌شود، ادامه داد: آن چیزی که رسماً از طریق سازمان سنجش اعلام شود برای ما حجت است و در کل دو هفته تا 20 روز بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم، کنکور برگزار می‌شود.

کمرئی در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش و پرورش آماده حضور دانش‌آموزان در مدارس هست، گفت: مسأله تعطیلی مدارس، نظام‌های آموزشی را تحت‌الشعاع قرار داده است و 80 درصد دانش‌آموزان دنیا با اختلال آموزش مواجه شدند.

وی با بیان اینکه 80 درصد آموزش ها تا امروز محقق شده است، اضافه کرد: در ایران نیز 15 میلیون دانش‌آموز به دلیل پیشگیری از کرونا تعطیل هستند وآنچه اولویت اول ماست، سلامت دانش آموزان است یعنی باید مجوز حضور دانش‌آموزان داده شود و سلامت قطعی تضمین گرفته شود و تا زمانی که این موضوع روشن نشود و تضمین سلامتی را نگیریم، اصرار به حضور دانش‌آموزان نداریم؛ هر چند که آموزش مهم است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت می‌گوید با تا مدت‌ها فاصله یک متر و یک متر و نیم حفظ شود و آیا آموزش و پرورش آماده انجام این قواعد هست، گفت: قطعاً پروتکل‌های وزارت بهداشت و اجرای آن برای ما قابل اهمیت است و از سوی دیگر نمی‌توانیم در فضای 35 متری با 35 دانش‌آموز قواعد را اجرا کنیم؛ بر این اساس باید راه‌های مختلف را در نظر بگیریم مثلا زمان آموزش را کوتاه‌تر کنیم و به مواردی چون تحصیل در روزهای زوج و فرد اندیشیدیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر که آیا مدارس  در مناطق سفید دایر می‌شود، افزود: ممکن است در جایی از نظر وزارت بهداشت سفید اعلام شود ولی معلمان از جاهای دیگر به مدارس می‌آیند و ممکن از مناطق قرمز و زرد معلمان تردد داشته باشند و این یک تهدید است.

کمرئی تصریح کرد: ممکن برخی استان‌ها عاری از خطر باشند و ما بخواهیم به سمت آموزش برویم ولی این موضوع  در شرایطی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند و هنوز درباره آغاز فعالیت مدارس حکمی نداشته است. 

وی در مورد شهریه مدارس غیردولتی و اینکه برخی خانواده‌ها عنوان می‌کنند که تکلیف اینکه تمام شهریه را پرداختند، چیست، اظهار کرد: این موضوع در سازمان مدارس غیردولتی پیگیری می‌شود و اشراف دارند و به هرحال شورای نظارت استان و مرکزی باید تصمیم‌گیری کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش تیزهوشان، بیان کرد: مدارس تیزهوشان در فضای مجازی، آموزش‌ها را انجام دهند.

وی درباره آموزش در تلویزیون، گفت: در تلویزیون از 10 اسفند سال گذشته با همکاری شبکه‌های 4 و 7 تعداد 838 برنامه را با میزان 419 ساعت دنبال کردیم و دانش آموزان زیادی بهره بردند البته آموزش تلویزیونی در کنار آموزش مجازی و جزوه‌هایی که برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود، در حال انجام است.

کمرئی تصریح کرد: در شرایط اضطرار هستیم و در بسیار کشورها آموزش تعطیل شده است و ما نیز بر اساس اقتضائات بهترین تصمیم را می‌گیریم. 




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18054