printlogo


رشد فزاینده تولید داخلی راهکاری قوی برای بی‌اثر کردن تحریم‌هاست
کد خبر: 18152
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

مقام معظم رهبری در ‌آغاز تحویل سال نو 99، سال جدید را با نام سال جهش تولید معرفی کردند و فرمودند که انکار نمی‌کنم که تحریم‌ها در رونق تولید تأثیر منفی دارد اما این را انکار می‌کنم که این تحریم‌ها بتواند برنامه‌ریزی‌ها را برای رونق تولید با مشکل مواجه کند.

ایشان فرمودند: همه مسؤولیت دارند اما برخی مسؤولیت بیشتری دارند. کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و آمریکا نیست. در داخل کشور است. در طول این سال‌ها مدیران ایرانی کارهای بزرگتری انجام دادند و مسأله تولید را‌‌‌ نیز می‌توانند حل کنند.

احمد جباری منتخب مردم بندر لنگه، بستک و پارسیان در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در این باره اظهار داشت: نامگذاری‌هایی که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر انجام دادند تکیه بر اقتصاد داخلی به ویژه تولید بوده است.اینکه نامگذاری‌ها متمرکز بر بحث تولید است نشان از اهمیت مسائل اقتصادی، معیشتی و شغل مردم دارد بنابراین همه باید بر این دغدغه واحد برسیم و در جهت رفع آن کمر همت ببندیم.

جباری با بیان اینکه امروز جنگ اصلی جهت ملت ایران جنگ اقتصادی است،‌گفت: زمانی می‌توانیم تابلوی پیروزی را بالا بگیریم که بتوانیم در امر اقتصادی رشد تولید ایجاد کنیم و به عبارتی راندمان تولید را بالا ببریم.

*اگر به تولید داخلی تکیه نمی‌کردیم در مقابله با کرونا با مشکلات بیشتری رو به رو بودیم

منتخب مردم بندرلنگه، بستک و پارسیاندر مجلس یازدهم با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران سبب برخی مشکلات شده است،‌گفت: بهترین راه بی‌اثر کردن تحریم‌ها رشد فزاینده تولید است. اگر تولید داخلی بومی‌سازی و تکیه بر شعارهای اقتصادی رهبری نبود قطعاً در بحث کرونا مشکلات حاد فراوانی داشتیم. 

*اقلام بهداشتی و دارویی به ایران تحریم است

وی افزود: همین الان که ملت ایران با ویروس کرونا مقابله می‌کند متأسفانه شاهد هستیم که اقلام بهداشتی و دارویی همه تحریم هستند و اجازه نمی‌دهند وارد کشور شود.

اشاره منتخب مردم بندر لنگه در مجلس یازدهم به کارشکنی‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی است که از ارسال هر گونه مواد غذایی، دارویی و بهداشتی به ایران توسط دیگر کشورها ممانعت می‌کند.

در حالی اقلام بهداشتی و دارویی به ایران اجازه ورود ندارد که هم اکنون ۶۴ هزار و ۵۸۶ ایرانی به این ویروس مبتلا هستند که وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد که از این بین ۳۹۹۳ نفر جان باخته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که اقلام بهداشتی و دارویی به ایران هیچ‌گاه تحریم نبوده است اما وزارت خارجه ایران و پاسخ به این ادعای آمریکایی‌ها گفت: اگر موفق شدید از منزل، شرکت یا نزدیک‌ترین بانک محل زندگی‌تان یک نقل و انتقال ساده بانکی برای خرید و ارسال یک بسته قرص الف، د، و، ب، ل، یک کیلو عدس و یا یک عدد ماسک به مقصد ایران برای اقوام خود انجام دهید مدارک آن را برای وزارت خارجه آمریکا بفرستید. 

احمد جباری می‌گوید: «وضع ما اکنون نسبت به دیگر کشورهای قدرتمندی که با این ویروس روبرو هستند خیلی بهتر است. چرا؟ چون به خود تکیه کردیم. اگر ما این تحریم‌ها را تبدیل به فرصت نمی‌کردیم اکنون وضعیت به مراتب بدتر داشتیم.»

وی مجدداً «رشد فزاینده تولید داخلی را راهکار بسیار مؤثر برای بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا» عنوان و تأکید کرد: باید به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اطمینان‌بخشی داده شود. رویه‌های فاسد اداری و ناکارآمد را بیرون بریزید و کنار بگذارید و به جای آن سیاست‌های حمایتی و هدفمند داشته باشید.

*با اینکه موانع رفع تولید تبدیل به قانون شده باز هم شاهد مشکلات و موانع هستیم

احمد جباری نماینده بندر لنگه، بستک و پارسیان در مجلس یازدهم گفت: موانع رفع تولید در مجلس نهم و مجالس ادوار گذشته قانونی شد اما هنوز هم مشکلات و موانعی وجود دارد.

منظور منتخب مردم بندر لنگه، بستک و پارسیان از قانون رفع موانع تولید به قانونی است که 20 اردیبهشت 1394 از سوی علی لاریجانی به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ابلاغ شد و حسن روحانی هم 7 روز بعد از ابلاغ این نامه یعنی 27 اردیبهشت همان سال به وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت جهت اجرا ابلاغ کرد.

این طرح دارای 60 ماده قانونی است و بر اساس این قانون برخی از بروکراسی‌های اداری و تسهیل در امر تولید و سرمایه‌گذاران را هدف قرار داده و به اصلاحاتی پرداخته است.

*وضعیت بودجه ریزی کشور صحیح نیست

وی در همین رابطه گفت: باید اصل موانع دست و پاگیر پیش‌روی تولید را برداریم و نظام بودجه‌ریزی را قوی‌تر کنیم. 

جباری همچنین از وضعیت بودجه‌ریزی در کشور انتقاد کرد و گفت: چرا باید بودجه مملکت امسال به گونه‌ای پیش برود که به کرونا بخوریم و بعد به آن وضعیت بیفتد که خدا را شکر مقام معظم رهبری مسأله را حل فرمودند. آیا این وضعیت بودجه‌ریزی صحیح است. بنابراین باید نظام بودجه‌ریزی کشور را بدون ملاحظات منطقه‌ای و سیاسی اصلاح کنیم.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18152