printlogo


سخنگوی دولت: همکاری شهروندان لازمه حفظ جان و معیشت مردم است
کد خبر: 18328
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: هر گونه اتخاذ سیاست در رفع محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها بر اساس نظرات کارشناسی و نظر نهایی مسئولان سلامت کشور است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: خوشبختانه کارشناسان ما در حوزه سلامت و کارشناسان بهداشت محیط کار، امروز با همکاری اتاق‌های ذی‌ربط تشکل‌های صنفی و اقتصادی و تولیدی در کنار هم انبوهی از پروتکل‌های بهداشتی را تولید کردند.

نیازمند آموزش‌پذیری، نظارت و کنترل از سوی دستگاه‌های بازرسی هستیم

ربیعی افزود: ما از این پس کار در کارخانه‌ها، صنوف و حتی شیوه کار در ادارات را مبتنی بر پروتکل‌ها خواهیم گذاشت این امری است که نیازمند همکاری، آموزش‌پذیری، نظارت و کنترل دستگاه‌های بازرسی ماست.

همکاری شهروندان لازمه حفظ جان و معیشت مردم است

وی خاطرنشان کرد: این پروتکل‌ها در اختیار اسناد مختلف قرار گرفته است؛ فکر می کنیم موفقیت این سیاست‌ها در گرو همکاری کامل واحدهای صنفی با این پروتکل‌ها است. همکاری کامل و رعایت شهروندان لازمه دنبال کردن سیاست حفظ جان و سلامت و در کنار آن حفظ جان و معیشت مردم است، ما برای حفظ سلامت و جان مردم برابر کرونا و عوارض و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن، از جان مردم مقابل کرونا و تبعات ناشی از فشار و سنگینی کرونا بر اقتصاد باید محافظت کنیم.

بر آخرین تحولات جهانی در زمینه کرونا اشراف داشتیم 

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری عنوان داشت: دولت در ادامه طرح هوشمند، مدام در حال رصد است و با توجه به شرایط پویای بیماری بر آخرین تحولات جهانی اشراف داشتیم و سیاست‌های خود را بر اساس تجارب دانش بشری ارتقا داده ایم.

ربیعی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم اطلاعات جهانی هم درباره این بیماری اندک است و جهان با یک بیماری نادر مواجه شده است؛ از این رو دولت هر دانشی در هر جای جهان در مبارزه با شیوع این ویروس و برنامه‌های اقتصادی که دنبال می‌شود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: هدف از این اقدامات ریشه‌کن کردن کامل ویروس است، به لحاظ علمی دستیابی به چنین هدفی ممکن نیست مگر با وجود ظرفیت‌های درمانی کشور و ایجاد فرصت کافی برای تطبیق زیرساخت‌های بهداشتی و استراتژی‌های با شرایط جدید این کار امکان‌پذیر است.

سخنگوی دولت گفت: در کنار همه اقدامات، دولت از دو هفته گذشته مطالعات پیشین که در دانشگاه‌های ما صورت گرفته بود و همچنین مطالعاتی که در کارگروه های ستاد ملی انجام شد را به جلسات سطح بالا انتقال داد، خوشبختانه از روزهای اول شیوع کرونا در ایران دانشگاه‌ها و موسسات مطالعاتی تحقیقات گسترده ای  را آغاز کرده‌اند و خوشحالم اعلام کنم این مطالعات و فناوری‌های بررسی شده در روزهای بعد در کنار طرح فاصله گذاری فیزیکی هوشمند قرار خواهد گرفت.

کسانی که موبایل هوشمند دارند از اپلیکیشن ساخت ماسک استفاده کنند

سخنگوی دولت با اشاره به اپلیکیشن ساخت ماسک گفت: توصیه می‌کنم کسانی که موبایل هوشمند دارند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

ربیعی افزود: ما باید به سمت حرکت بهداشت‌محور برویم تا بتوانیم از پیک‌های آتی جلوگیری کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در زمینه کمک همگانی برای عبور از این بیماری گفت: از ایشان تشکر می‌کنم.

ویروس کرونا بر روی ویروس بحران نشسته 

ربیعی تصریح کرد: ویروس کرونا بر روی ویروس بحران نشسته و امیدواریم بتوانیم از آن عبور کنیم.

وی اظهار داشت: در راستای سخنان رهبر انقلاب، جلسه‌ نهادهای انقلابی با حضور معاون اول رئیس جمهور و بنده برگزار شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق گفت: ما از هر تصمیمی در عراق حمایت می‌کنیم.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18328