printlogo


الزام بانک‌ها به استرداد اقساط دریافت شده تسهیلات قرض‌الحسنه
کد خبر: 18516
معاون دادستان مرکز استان قم از صدور دستور قضایی در خصوص استرداد اقساط دریافتی از گیرندگان تسهیلات قرض الحسنه و ضامنین آنها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی اصغر سلطانی با اشاره به صدور بخشنامه 15 فروردین ماه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعویق سه ماهه اقساط کلیه تسهیلات قرض الحسنه به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرد: متاسفانه برخی از بانک‌ها و موسسات اقدام به دریافت اقساط از افراد یا ضامنین و اخطار کتبی یا پیامکی به آنها کرده‌اند.

وی تصریح کرد: این اقدام در حالی است که تمام دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه، فارغ از امکان پرداخت و یا وصول اقساط و همچنین قطع نظر از کسب و کار و فعالیت آنها، مشمول استفاده از مزایای این بخشنامه هستند.

معاون دادستان مرکز استان قم در ادامه بیان کرد: در راستای حفظ و احیاء حقوق عامه، دستورات قضایی لازم صادر و به دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان قم ابلاغ شده است و بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند چنانچه مبالغ اقساط قرض الحسنه سررسید شده در بازه زمانی موضوع مصوبه مذکور، از حساب گیرندگان تسهیلات یا ضامنین آنها برداشت شده باشد را سریعا مسترد کنند.

وی افزود: بدیهی است در صورت عدم اجرای دستور قضایی برای متخلفین پرونده تشکیل و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18516