printlogo


قدیری ابیانه در گفتگو با قم فردا:
سرمایه‌های بخش خصوصی به سمت تولید سوق پیدا کند/عمل به شعار سال راهکار بهبودی وضعیت اقتصادی است
کد خبر: 18937
قدیری ابیانه ، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه عمل به شعار سال راهکار بهبودی وضعیت اقتصادی است، گفت: امروز برای قوی شدن اقتصاد کشور باید سرمایه های بخش خصوصی بجای دلالی به سمت تولید هدایت شود.
 دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام  در گفتگو با خبرنگار قم فردا در خصوص آسیب های کرونا به اقتصاد کشور، اظهار داشت: شرایط امروز سخت است و اگر این شرایط طولانی شود علاوه بر سلامت مردم؛ اقتصاد کشور هم آسیب خواهد دید و بی توجهی برخی از مردم در کنترل بیماری کرونا این آسیب را بیشتر خواهد کرد.
وی ادامه داد: دولت در این زمینه کوتاهی های بسیاری انجام داده که شاید مهم‌ترین مورد آن در آستانه نوروز بود و باید مانع سفرها می شد درحالی‌که فقط به نصیحت و توصیه اکتفا کرد و باید گفت این از جرائم شخص رئیس‌جمهور محسوب می‌شود که به توصیه‌ها عمل نکرد و باعث این آسیب‌ها به اقتصاد کشور شد.
قدیری ابیانه با اشاره به اینکه در شرایط تحریم، کرونا هم اضافه شد گفت: رهایی از اقتصاد وابسته به نفت از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب بوده و است که در این مسیر دولتمردان اقدامات لازم را انجام ندادند.
وی اضافه کرد: امروز برای قوی شدن اقتصاد کشور باید سرمایه های بخش خصوصی را بجای دلالی به سمت تولید سوق دهیم.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به بازار داخل، بیان داشت: مردم باید برای مصرف کالای داخلی تعصب داشته باشند تا مسئله تولید و سرمایه گذاری هم رونق بگیرد و از طرفی اشتغال زایی افزایش و در این شرایط بیکاری نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: برای خنثی کردن تحریم‌ها، بهبودی وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور بهترین راهکار عمل به شعارهای سال که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب‌شده است، می‌باشد.
قدیری ابیانه با اشاره به اینکه شعار سال کلید پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: اگر در سال گذشته شعار رونق اقتصادی بوده است در شرایط کرونایی رونق اقتصادی کفایت نمی‌کند باید شاهد جهش اقتصادی باشیم تا آثار منفی اقتصاد، کرونا و تعطیلی ها جبران شود.
وی اضافه کرد: لازمه این مسئله  اهتمام همه مسئولین و مردم در همه زمینه‌ها به وظایف خود است که البته نیاز آن آگاهی مردم نسبت به این مسئله است. باید این موضوع را باور کنند.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18937