printlogo


معیشت معلمان و عدالت آموزشی از مسائل مهم برای پیگیری در مجلس یازدهم است
کد خبر: 18975
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دانشجویان و فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طی نشستی مجازی با حضور فاطمه قاسم‌پور منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به بررسی مسائل آموزش و پرورش پرداختند.


قاسم پور در این نشست ضمن گرامیداشت روز معلم و خرسندی از تشکیل این جلسات، به کالایی شدن حوزه آموزش و پرورش و نگاه هزینه ای به آن اشاره کرد و گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید سرمایه گذاری باشد. تربیت یک فرایند مستمر است که ممکن زود به نتیجه نرسد اما در فرایند مستمر و مبتنی بر آموزه های دینی حتما نتایج موثری خواهد داشت.

 وی تصریح کرد: لازم است یک فرایند مناسب میان سیاست گذاران و ذی نفعان ایجاد شود و مسایل اساسی و تمدنی به خوبی به گفتگو گذاشته شود و این مسایل در کنار موانع و فرصت ها مورد بررسی قرار گیرد تا بهترین برنامه ریزی و سیاستگذاری صورت گیرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم افزود: همچنین وجود رویکرد گفتمان سازی در زمینه ارزش ها بین مسئولین و دغدغه مندان عرصه تعلیم و تربیت و تداوم ارتباطات دوسویه و تعاملی باید مورد توجه قرار گیرد.

قاسم پور افزود: احیای نسبت خانواده با آموزش و پرورش، مسئله منزلت و معیشت معلمان، توجه ویژه به مسئله عدالت آموزشی، وضعیت دانشگاه فرهنگیان و مسئله واگذاری آن به دانشگاه پیام نور از جمله مسائل مهم به جهت پیگیری در مجلس یازدهم است.

وی در ادامه به لزوم ایجاد چرخه پیگیری دغدغه های گفتمانی به بدنه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید کنشگران به صورت مستمر و موثر با مسئولین و نمایندگان در زمینه اصلاح وضع موجود و رفع مشکلات تعامل داشته باشند. و همچنین دغدغه شما دانشجو معلمان به دغدغه همه بدنه آموزش و پرورش تبدیل شود.

قاسم‌پور اظهار داشت: در این حالت است که می توان امیدوار باشیم که به جای توجه به اسناد بین المللی ، سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان هم در ادامه نشست، ضمن اشاره به وجود لزوم شبکه منظم ارتباطات بین سایر عناصر موجود و موثر بر این روابط در نظام آموزش و پرورش، به نقش اساسی معلم در تمدن سازی تاکید کرد.

وی گفت: در ایفای نقش تاریخی در انقلاب اسلامی، هیچ نهادی همچون آموزش و پرورش مهم و نقش آفرین نخواهد بود. اگر ما نتوانیم نظام تعلیم و تربیت موجود را متحول کنیم، نمی توانیم موضوع تمدن سازی در گام دوم انقلاب را تحقق بخشیم.

وی افزود: آنچه ما از نسل انقلابی و نسبتا جوان مجلس یازدهم در حیطه آموزش و پرورش انتظار داریم، پرداختن به مسئله تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و جایگزینی نظام آموزش و پرورش جدید متناسب با بافت فرهنگی و بومی کشور، با همت و تلاش مضاعف مسئولان و دغدغه مندان این عرصه است‌.

صدیقی در ادامه به ارائه راهکار هایی برای حل مشکلات فعلی پرداخت و گفت: نسل ارزشی و انقلابی مجلس یازدهم برای شتاب تحول در نظام آموزش ‌و پرورش، بعضی از روابط موجود در داخل و خارج آموزش و پرورش را تغییر دهد.

وی گفت: نمایندگان مجلس یازدهم، دانشگاه فرهنگیان را به‌‌عنوان مرکز ثقل آموزش پرورش و بسترسازی در این راستا جدی بگیرد. اگر دانشگاه فرهنگیان تعطیل شود و یا با روند موجود ادامه پیدا کند، ما نه‌تنها آینده انقلاب که آینده کشور را نیز از دست خواهیم داد.

وی در پایان به لزوم تداوم این جلسات و مباحثات برای دوران گذار و آینده آموزش و پرورش تاکید کرد.

در این جلسه معصومه علی محمدی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خواهران تهران و مریم میرکوهی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز شهید باهنر تهران، پیرامون مطالبات مقام معظم رهبری در حیطه آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین، نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش و مسئله رتبه بندی معلمان نکاتی را تشریح کردند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18975