printlogo


نخست‌وزیر ژاپن: کرونا مهار نشود المپیک برگزار نمی‌شود
کد خبر: 18999
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از رویترز، آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن، امروز گفت چنانچه شیوع ویروس کرونا در جهان مهار نشود برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی در سال آینده غیرممکن خواهد بود.

بازی‌های المپیک قرار بود در تابستان سال ۲۰۲۰ برگزار شود، اما به دلیل درگیری تمامی کشور‌های جهان با ویروس کرونا، ماه گذشته کمیته بین‌المللی المپیک و دولت ژاپن این بازی‌ها را تا ژوئیه ۲۰۲۱ به تاخیر انداختند. اما امروز نخست وزیر ژاپن برگزاری این بازی‌ها را حتی در آن تاریخ هم بدون کنترل بیماری کرونا غیرممکن اعلام کرده است.

آبه در پاسخ به این سوال که باتوجه به سرعت بالای شیوع این ویروس در سراسر جهان و عقیده کارشناسان مبنی بر زمان‌بر بودن آمده شدن واکسن برای آن آیا باز هم این رویداد بزرگ ورزشی در سال آینده برگزار خواهد شد، گفت: «گفته‌ایم که بازی‌های المپیک و پارالمپیک باید به صورت کامل برگزار شود، به این ترتیب که ورزشکاران و تماشاگران همگی با خیال راحت در آن شرکت کنند. برگزاری این بازی‌ها به صورت کامل ممکن نیست مگر آنکه همه‌گیری ویروس کرونا مهار شود.»

نخست وزیر ژاپن در ادامه توضیح داد «اگر به آنچه اکنون روبرو هستیم بنگریم، باید برای نبرد طولانی در برابر شیوع گسترده تجدید قوا کنیم ... با کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته هماهنگ‌کننده توکیو در ارتباط نزدیک خواهیم بود.» او اضافه کرد «المپیک باید به شکلی برگزار شود که نشان دهد جهان نبردش را در برابر شیوع کرونا با پیروزی به پایان رسانده است. در غیر این صورت برگزاری بازی‌ها سخت خواهد بود.»

این اظهارات با بیانیه‌هایی که دیگر مقامات ژاپنی اوایل این هفته منتشر ساخته بودند، هماهنگ است. «یوشیرو موری» رئیس بازی‌های ۲۰۲۰، روز گذشته به یک روزنامه ورزشی این کشور گفت اگر نتوانند در سال ۲۰۲۱ المپیک را برگزار کنند این بازی‌ها لغو خواهد شد. «یوشیتاکه یوکوورا» رئیس انجمن پزشکی ژاپن، نیز روز گذشته در یک نشست خبری گفت «بدون آنکه واکسن موثری برای کرونا ساخته شود، انتظار می‌رود میزبانی المپیک مشکل باشد.»




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18999