printlogo


از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ارشاد انتخاب شد؛
کسب رتبه برتر کشوری توسط انیمیشن قمی
کد خبر: 19072
با شیوع بیماری کرونا در کشور تولیدات رسانه ای بسیاری در این زمینه به عنوان آموزش مسائل بهداشتی ساخته شد که انیمیشن کج میری تولیدی فضای مجازی استان قم به عنوان اثر برتر از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل هیئت داوری انتخاب شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیش از دو ماه است که ویروس کرونا در کشور شیوع پیداکرده است و در خط مقدم مبارزه با این ویروس کادر درمانی قرار دارند اما در خصوص تقدیر از زحمات پزشکان و پرستاران  و راه‌های مقابله و شکست بیماری کرونا، محتواهایی با نگاه طنز در کشور تولید شد که برخی این محتواها مورد استقبال مردم قرار گرفت.
در همین زمینه مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل هیئت داوری به منظور قدردانی از تلاش های این گروه ها اقدام به تشکیل هیئت داوران برای انتخاب آثار برگزیده کرد.
مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب تولیدکنندگان برگزیده، خلاقیت در تولید محتوا، رعایت اصول طراحی محتوا، سناریو و محتوای پیام و اصول زیباشناسی  بوده و مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب ناشر برگزیده، تعداد بازدید پیام، میزان تعامل با مخاطب مانند لایک، کامنت و بازانتشار و کیفیت و کمیت زمان انتشار محتوا مدنظر داوران بوده است.
رتبه‌های اول تا هشتم اعلام‌شده از سوی داوران به ترتیب با عنوان‌های کورینا (تست دهندگان) تولید شده در فضای مجازی بسیج استان قم، معیار(قمی ها را آنفالو کنید) موسسه فرهنگی هنری و رسانه ای معیار، شهرآرا(نحوه مواجهه با عضو مبتلا به کرونا در خانواده  ) موسسه شهرآرا، هفت خوان کرونایی، امپراتور کوزکو(قسمت )509 ، آقای خط(شایعات کرونایی)، انیمیشن تو می تونی کرونا را شکست بدی و دیرین دیرین(کرونا را جدی بگیرید) می باشد.
اما در میان این آثار رتبه اول در بین تیم های نامداری که در کشور بسیار خوش نام هستند به انیمیشن کورینا تولید شده در فضای مجازی استان قم اختصاص یافته است که خبرنگار ما با مدیر پروژه انیمیشن کج میری گفتگویی کوتاه را انجام داده است.


انیمیشن کُج میری با ادبیات طنز مشکلات اجتماعی را بیان می‌کند
امین لادن مدیر پروژه انیمیشن کُج میری در گفتگو با خبرنگار
قم فردا با اشاره به اینکه استارت تولید این انیمیشن از سال 98 بود، اظهار داشت: بعد از تولید یک انیمیشن در اسفندماه سال 97 و سنجش توانایی گروه آیانو در تولید انیمیشن دو بعدی ایده ساخت یک انیمیشن دوبعدی در گروه مطرح شد.
وی ادامه داد:  جلسات اولیه ساخت انیمیشن در فروردین ماه 98 برگزار شد که نام «کج میری» برای مجموعه انیمیشن با لهجه قمی انتخاب گردید.
مدیر پروژه انیمیشن کُج میری بیان داشت: با بررسی های انجام شده و میزان ظرفیت تیم و با توجه به خلع انیمیشن های بومی در فضای مجازی، جامعه مخاطب انیمیشن کج میری استان قم انتخاب گردید و از این جهت لهجه انیمیشن به دلیل ایجاد ارتباط عمیق تر با کاراکترها، لهجه شیرین قمی مد نظر قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً با گسترش فضای مجازی در سطح جامعه امروزه مخاطبان بیشتر دنبال محتواهای طنز و سرگرم کننده می باشند لذا برای جذب مخاطب بیشتر از قالب طنز در کارها استفاده شد تا لحظاتی شاد و مفرح را برای مخاطب ایجاد کند.
لادن در ادامه افزود: از طرفی در این انیمیشن سعی بر آن داریم تا با ادبیاتی طنزگونه مشکلات اجتماعی را بیان و عملکرد برخی مسئولین را نقد کنیم.
وی ابراز کرد: اولویت اول تیم کج میری بررسی مشکلات در سطح استان قم می باشد و با توجه به رصد انجام شده در سطح استان موضوعات انتخاب می گردد البته در برخی موارد هم که مشکلاتی مانند کرونا کل کشور را درگیر می سازد تولیداتی هم حول این نوع مشکلات انجام می گیرد.
مدیر پروژه انیمیشن کُج میری در ادامه با اشاره به بازخوردهای این انیمیشن از سوی کاربران، گفت: تاکنون بازخوردهای خوبی را از مردم دریافت کرده و غیر از چند مورد که نقدهای سازنده ای به مجموعه داشتند غال با مجموعه کج میری رضایت عمومی را به دنبال داشته است.
وی تصریح کرد: از ابتدای شروع انیمیشن کج میری تاکنون نیز اصلاحات سازنده ای صورت گرفته که محتوا و فرم ساخت انیمیشن را بهبود داده است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19072