printlogo


رئیس پلیس راه استان قم:
بی‌احتیاطی رانندگان از عوامل مهم تصادفات جاده‌ای اردیبهشت است
کد خبر: 19459
سرهنگ پناهی، رئیس پلیس‌راه استان قم با اشاره به افزایش تصادفات منجر به فوت در اردیبهشت‌ماه، گفت: در بیشتر تصادفات عامل انسانی مانند بی‌احتیاطی، بی‌دقتی، خواب‌آلودگی رانندگان و رعایت نکردن قوانین و مقررات، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز دخیل بوده است.
 سرهنگ مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تصادفات اخیر در محورهای استان، اظهار کرد: طی فروردین‌ماه امسال بر اساس آمار پزشک قانونی ۹ نفر در حوادث جاده‌ای در قم فوت کردند که نسبت به فروردین سال گذشته تغییر نداشته است.
وی گفت: در فروردین‌ماه نخست امسال در تصادفات منجر به جرح ۴۱ نفر مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش 63درصدی تصادفات در فرودین ماه نسبت به سال قبل
رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: مجموع تصادفات در قم طی فروردین‌ماه امسال با کاهش ۶۳ درصدی همراه بوده است.
وی با اشاره به آمار اردیبهشت‌ماه سال جاری، گفت: به دلیل برداشتن طرح فاصله بین استان‌ها و پرتردد شدن محورهای استان و افزایش بی‌احتیاطی‌ها در امر رانندگی باعث افزایش تصادفات شد.

افزایش تصادفات منجر به فوت در اردیبهشت‌ماه
سرهنگ پناهی خاطرنشان کرد: در بیست‌ودو روز گذشته اردیبهشت‌ماه تاکنون 12نفر بر اساس تصادفات جاده‌ای در محورهای استان فوت کرده‌اند که طبق این آمار تصادفات منجر به فوت در اردیبهشت‌ماه افزایش پیداکرده است.
وی با اشاره به کاهش تصادفات منجر به جرح در اردیبهشت، ابراز داشت: در مجموع تصادفات در محورهای استان در اردیبهشت 41درصد نسبت به مشابه سال قبل کاهش یافته است اما با توجه به آمار تصادفات منجر به فوت مشخص است بی‌احتیاطی‌ها بیشتر شده است.

بی‌احتیاطی رانندگان از عوامل مهم تصادفات جاده‌ای اردیبهشت است

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به عوامل مهم وقوع تصادفات، گفت: در بیشتر تصادفات عامل انسانی مانند بی‌احتیاطی، بی‌دقتی، خواب‌آلودگی رانندگان و رعایت نکردن قوانین و مقررات، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز دخیل بوده است.
وی ادامه داد: مسئله راه در تصادفات خیلی تأثیرگذار نیست ولی بااین‌وجود اگر راه مشکل داشته باشد و خودرو هم ایمن نباشد باید احتیاط از سوی راننده رعایت شود تا در صورت بروز مشکلی بتواند روی وسیله نقلیه کنترل داشته باشد.
پناهی با اشاره به اینکه در تصادفات بیشتر عامل انسانی دخیل است تا راه و وسیله نقلیه، عنوان داشت: در تصادفات اردیبهشت‌ماه عوامل خودرو و یا راه دخیل نبوده است و بیشتر به دلیل بی‌احتیاطی رانندگان است.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19459