printlogo


رئیس سازمان اتوبوس‌رانی قم:
زمان فعالیت اتوبوس‌های شرکت واحد قم مشخص نیست/ تقاضای کافی برای سفر با اتوبوس‌های شرکت واحد وجود ندارد
کد خبر: 19495
یزدی، رئیس سازمان اتوبوس‌رانی قم با اشاره به اینکه منتظرهستیم ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان در خصوص آغاز فعالیت اتوبوس‌های شرکت واحد تصمیم‌گیری کند گفت: تقاضا برای سفر با اتوبوس‌های شرکت واحد در ایام کرونا کم است و باید منتظر عادی شدن شرایط باشیم.
 امیر یزدی رئیس سازمان اتوبوس‌رانی قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا،اظهار کرد: سازمان اتوبوس رانی قم منتظر این است که ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان در خصوص آغاز فعالیت اتوبوس های شرکت واحد تصمیم گیری کند.

وی گفت: یک سری موضوعات و مسائل وجود دارد که در تصمیم گیری ها مؤثر است امیدوار هستیم شرایط در استان مناسب تر شود و مشکلات حل شود، هم مسائل مربوط به دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود و هم بازگشایی های مشاغل و فاصله گذاری ها انجام شود  هم از این بابت که مسافر برای این اتوبوس ها وجود داشته باشد و تقاضا برای سفر با اتوبوس های شرکت واحد به وجود بیایید.

رئیس سازمان اتوبوس‌رانی قم در پاسخ به این سؤال که امکان ندارد که با رعایت فاصله اجتماعی داخل اتوبوس ها و یکی در میان سوار کردن مسافر روی صندلی ها، اتوبوس ها مشغول به فعالیت شوند؟ خاطرنشان کرد: این مسئله شدنی است اما این کار مستلزم تخصیص یارانه است زیرا اتوبوس های شرکت واحد برای بخش خصوصی و در اختیار پیمانکار است.

یزدی افزود: اتوبوس ها اگر با این شرایط راه اندازی شوند درآمد نخواهند داشت و معترض خواهند شد در اسفند سال 98 این مشکل را داشتیم اتوبوس های خصوصی در نیمه اول اسفند به سختی کار کردند زیرا در خطوط مشغول به کار بودند اما مسافر و درآمد نداشتند.

وی تصریح کرد: به همین خاطر در نیمه دوم اسفند ماه اعلام کردیم هر کسی نمی خواهد در این شرایط کار کند مشکلی نیست و برایش غیبت ثبت نمی شود و اتوبوس ها از خط خارج شدند و اعلام کردند که این درآمدها حتی کفاف تأمین سوخت را هم نمی دهد.

اتوبوس ها خرج خودشان را هم در نمی آورند

رئیس سازمان اتوبوسرانی قم ادامه داد: بحث درآمد و اقتصاد پیمانکاران شرکت واحد مسئله ای است که اگر قرار بر راه اندازی خطوط باشد باید برای آن فکر اساسی شود زیرا نمی توان اتوبوس را وارد خط کرد اما سر ماه هزینه خودش را در نیاورد.

یزدی تأکید کرد: اگر راه اندازی خطوط اتوبوس الزام شود حتماً باید یارانه ای مربوط به این مسئله پیش بینی شود پس باید منتظر ماند تا شرایط کاملاً عادی شود و مردم مجدداً از اتوبوس ها استفاده کنند.

وی عنوان کرد: ظرفیت یک اتوبوس 70 الی 80 نفر است اگر قرار باشد با فاصله گذاری مسافر وارد اتوبوس شود حدود 15 نفر بیشتر نمی توان مسافرگیری کرد یعنی درآمد سه چهارم کاهش پیدا می کند این ها نکاتی است که هم در ستاد مبارزه با کرونا و هم در مراجعی که قرار است تصمیم گیری شود مدنظر قرار گرفته می شود.

یزدی گفت: ما منتظر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا هستیم اتوبوس ها آماده به کار هستند با فراهم شدن شرایط اتوبوس ها وارد خط می شوند.

انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19495