printlogo


سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
نیروی دریایی با روحیه و قدرت بیشتری مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد
کد خبر: 19513
امیر تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تیم هایی در حال بررسی حادثه کنارک هستند، گفت: نیروی دریایی ارتش با روحیه و قدرت بیشتری نسبت به قبل مأموریت‌های خود را انجام خواهند داد.
 امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفتگو باخبرنگار قم فردا با اشاره به رشادت های ارتش جمهوری اسلامی بعد از انقلاب، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش در همان روزهای اول شروع جنگ تحمیلی توانست طومار دشمن را بپیچد.
وی ادامه داد: نیروهای ارتش درعملیات های مهم دفاع مقدس مانند بیت المقدس حضور داشته و در این عملیات ها رشادت های بسیاری را انجام داده است.
امیر تقی خانی با اشاره به نقش موثر نیروی دریایی در امنیت کشتی ها در منطقه، گفت: بازنگاه داشتن راه های مواصلاتی دریایی، کمک به صادرات و واردات، اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش برخی از خدمات نیروی دریایی ارتش به کشور و نظام است.
وی اضافه کرد: تامین امنیت منطقه و مقابله با دزدان دریایی و حضور موثر در آب های آزاد و اهتزار پرچم کشور عزیزمان در دورترین نقاط دنیا با ناوهای ایرانی از دیگر خدمات نیروی دریایی است.
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این اقدامات باعث اقتدار دریایی ایران شده است، گفت: در حادثه شناور کنارک 19نفر به شهادت رسیدند که روز گذشته تشییع شدند و پیکر مطهر شهدا در شهرستان های خود به خاک سپرده خواهد شد.
وی ابراز داشت: در خصوص علت وقوع این حادثه تیم هایی در حال بررسی ابعاد آن هستند تا انشالله از وقوع اتفاقات این چنینی در آینده پیشگیری کنیم.
امیرتقی خانی با اشاره به اینکه از این نوع حوادث در بزرگترین ارتش های دنیا هم رخ داده است، خاطرنشان کرد: برای برخی از نیروهای ارتش دنیا بر روی بزرگ‌ترین ناوها و تأسیسات دریایی خود با تمام پیش‌بینی‌ها و پیگیری‌ها و دقت نظرهایی که دارند حوادث و اتفاقات بسیار سنگینی رخ‌داده است.
وی عنوان کرد: این‌گونه اتفاقات نباید رخ دهد اما بعضی از مواقع به دلیل استفاده از مهمات و ابزار جنگی واقعی برای قرار دادن مجموعه در یک صحنه واقعی رزم و تمرینات رزمی اجتناب‌ناپذیر است.
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروی دریایی با روحیه و قدرت بیشتر مأموریت‌های خود را انجام خواهد داد، تاکید کرد: از زمانی که این حادثه رخ داده است سیلی از پیام‌های تبریک و تسلیت، محبت و همدردی چه در فضای رسمی و چه در فضای مجازی به تعداد بسیار زیاد منتشر شده است که این موجب دلگرمی فرزندان این مرز و بوم در نیروی دریایی است که انشالله با روحیه بهتر و با قدرت بیشتری بتوانند مأموریت‌های خود را انجام دهند .

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19513