printlogo


عملکرد قابل ستایش ایران در مواجه با کرونا نتیجه کارآمدی حکمرانی در نظام مردم سالار دینی است
کد خبر: 19523
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نشست فعالان بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت با حضور رئیس بسیج اساتید تهران و رئیس این دانشگاه برگزار شد. 

جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه های تهران در این جلسه اظهار داشت: سال هاست آمریکا و غربِ مدعیِ کارآمدی نظام حکمرانی سکولار  برپایه ارزش های اومانیستی، شرق را عقب افتاده و جا مانده از تمدن پیشرفته ارزیابی می کند و همواره در صدد پیاده سازی مدل حکمرانی خویش در جوامع شرقی بویژه اسلامی است.

وی ادامه داد: هرچند باید در نیت واقعی این پیاده سازی شک کرد اما اگر درستی هم در نیتشان بود جای این سوال بود که چرا مدل حکمرانی غربی؟ مگر شرق و بویژه اسلام باید دنباله رو نظام لیبرال دموکراسی غرب باشند؟ یکی از شواهدی که نشان داد هرگز نباید به نظام حکمرانی غربی اعتماد نمود نوع عملکرد کشورها در مواجه با کرونا بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آنگاه که همبستگی میان مردم و حاکمیت در جمهوری اسلامی بر محور ولایت با تمام محدودیت ها، موجب مواجهه موفقیت آمیز با بحران کرونا می شود درحالیکه مدعی ترین کشورها نظیر آمریکا در ابتدائیات این مواجهه درمانده شده اند، اینجاست که نوبت به ارزیابی نوع  نظام حکمرانی می شود. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در این مواجهه عملا فلسفه حکمرانی مبتنی بر نظام لیبرال دموکراسی را زیر سوال برد و بلکه دریچه ای جدید بر نوع مناسبات حکمرانی بر پایه دین مداری بر جوامع بشری گشود.

دارا همچنین در این نشست ضمن اهمیت نقش بسیج اساتید در پیشرانی توسعه و پیشرفت کشور بر ضرورت ورود اساتید به  حل مسائل کشور اشاره کرد.

براساس این گزارش، در این نشست که با حضور اعضای شورای مرکزی و مسولان بسیج دانشکده های کانون بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت برگزار شد تعدادی از اساتید در خصوص حضور دغدغه مندانه اساتید در مسائل اجتماعی بویژه در سال جهش تولید مطالبی بیان داشتند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19523