printlogo


عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم:
وزارت خارجه باید در برابر تهدید هواپیمای مسافربری ایران موضع جدی بگیرد
کد خبر: 19576
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید از مبادی بین المللی و دیپلماتی پیگیری مزاحمت جنگده آمریکایی باشیم، گفت: وزارت خارجه باید در برابر تهدید هواپیمای مسافربری ایران توسط جنگنده های آمریکایی موضع جدی بگیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به عملکرد آمریکا و توسل به اقدامات خلاف قانون و عرف بین الملل مسئله جدیدی نیست، اظهار داشت: آمریکا همواره سعی کرده است از موضع قلدری و استکباری به مسائل نگاه کند و این گونه رفتارهای آمریکا در مقابل کشورهایی که حاضر نیستند تحت امر او باشند طبیعی و جدید نیست.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است آمریکا به کشورهایی که در مقابل او ایستادگی نکنند زورخواهد گفت و از این موضوع هیچ ابایی نخواهد داشت با توجه به اینکه این رفتار او خلاف قانون، انسانیت و منطق است.

 عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر آمریکا احساس کند در مقابل اعمالی زور و خلاف قانونی که انجام می دهد طرف مقابل ایستادگی می کند و زیر بار زور نمی رود و حتما واکنش نشان خواهد داد، اندکی در رفتار خود تامل و تجدید نظر می کند.

وی عنوان داشت: تجربه ای که ما در طول بیش از چهار دهه در نظام سلطه جهانی و در راس آنها امریکا داشته ایم همین بوده است که هرجا ما در برابر زورگویی ها و رفتارهای زورگویانه آمریکا مماشات کردیم قطعا ضربه خودریم و هرجا که ایستادگی کردیم پیروز شدیم.

وزارت خارجه باید در برابر تهدید هواپیمای مسافربری ایران موضع جدی بگیرد

ملک زاده خاطرنشان کرد: در برابر چنین اتفاقی قطعا وزارت خارجه و کل نظام باید واکنش و رفتاری جدی داشته باشد و به سادگی از کنار آن عبور نکنند چرا که این اتفاق می توانست یک فاجعه و تراژدی بزرگی را رغم بزند.

وی اضافه کرد: چندی پیش هم دقیقا این چنین اتفاقی رخ داد و هواپیمای اسرائیلی در کنار هواپیمای نظامی روسیه قرار گرفت و پدافند سوریه به اشتباه هواپیمای نظامی روسیه را مورد هدف قرار دارد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: شواهد نشان می دهد که امریکا هم دنبال این چنین مسئله و تراژدی بود. قطعا ما نمی توانیم به سادگی از کنار این موضوع عبور کنیم و اگر غیر از این عمل شود باید در آینده شاهد این چنین اتفاقات و اتفاقات دیگر هم از سوی آمریکا و اسرائیل باشیم.

وی تاکید کرد: بنابربراین ما وظیفه داریم هم از طریق مجاری بین المللی و هم از طریق مبادی دیپلماتیک با این قضیه برخورد و آنها را وادار به پاسخگویی کنیم.

ملک زاده تصریح کرد: کشورهای دیگر هم که شاهد این موضوع هستند نباید سکوت کنند تا در آینده شاهد این نوع اتفاقات خرابکارانه و غیر قانونی نباشیم.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19576