printlogo


امیرآبادی:
راه غلبه بر تحریم ها، وابسته کردن کشورهای منطقه است / باید در برابر سوء مدیریت ها و رانت خواری ایستاد
کد خبر: 1960
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: تنها راه غلبه بر تحریم ها، وابسته کردن کشورهای منطقه است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،احمد امیرآبادی امشب در سلسه نشست های دهه بصیرت که در مسجد فاطمی خیابان امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مردم هم اکنون در برابر استکبار و قدرت های جهانی ایستادگی کرده اند و ثمره آن هم پیروزی های جبهه مقاومت در کشورهای مانند عراق و سوریه است.
وی به مقایسه زمان فعلی با دوران شاهنشاهی پرداخت و ابراز داشت: در طی سال های اخیر شاهد پیشرفت های گوناگون در عرصه های مختلف بوده ایم به عنوان مثال در علم پزشکی و صنعت یک کشور وابسته بودیم اما اکنون در منطقه حرف اول را می زنیم.
امیرآّبادی تصریح کرد: پیروزی انقلاب باعث شد دست آمریکا از منابع ملی و ثروت کشورمان قطع شود که این ضربه سنگینی علیه استکبار بود.
وی ادامه داد: جنگ تحمیلی و توطئه های مختلف از جمله جنگ نرم دشمن علیه کشورمان در این دهه ها علیه کشورمان از سوی دشمن به راه افتاد که با هوشیاری مردم تمام این توطئه ها خنثی شد.
هدف تحریم ها در زمان اوباما براندازی نظام بود
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم های ظالمانه برای فشار سخت به مردم در دولت اوباما شکل گرفت تا زمینه های براندازی نظام را فراهم کنند که البته باردیگر مردم پاسخ این دسیسه ها را دادند.
وی افزود: در قضیه ای هسته ای جمهوری اسلامی ایران به یک علم و دانش فوق العاده ای رسید که با مذاکرات هسته ای به برجام منجر شد اما برخلاف این قرارداد تحریم ها برداشته نشد.
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: موضع اروپا و آمریکا هم اکنون این است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه دخالت می کند در حالی که حضور ایران در کشورهای سوریه و عراق به خواست رسمی این کشورها بوده است.
وی ادامه داد: سوال این است که آمریکا به عنوان به وجود آورنده داعش در این منطقه چکار می کند و به چه علت به مردم منطقه زوگویی می کند؟
امیرآبادی خاطرنشان کرد: آمریکا علاوه بر این خواستار از بین بردن موشک های کشورمان است در حالی که این موشک ها حافظ امنیت و جان مردم ایران هستند.
 راه غلبه بر تحریم ها وابسته کردن کشورهای منطقه است
وی ادامه داد: این کشور به هیچ معاهده و عهدنامه ای پایبند نیست اما باردیگر عده ای ازمسئولان تحصیل کرده در آمریکا دم از مذاکره و صلح با این کشور می زنند.
عضو هیات رئیسه مجلس بیان داشت: اولین راه برای غلبه بر تحریم ها وابسته کردن کشورهای منطقه است. به عنوان مثال ترکیه در تحریم های آمریکا علیه کشورمان شرکت نکرد چرا که وابسته به گاز جمهوری اسلامی ایران بود و در صورت تحریم دچار بحران جدی می شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به فتنه 88 اشاره کرد و بیان داشت: دو قطبی کردن جامعه و ایجاد تنش در کشور موجب شد که تحریم های بین المللی علیه دشمن برای فشار بیشتر اعمال شد.
امیرآبادی تاکید کرد: امروز نیاز جامعه این است که افراد سالم ، متدین و باتقوا در راس کار قرار بگیرند به عنوان مثال می توان به صنعت هسته ای و موشکی اشاره کرد.
وی عدم بکارگیری نیروهای متدین را یکی از آسیب های کشور دانست و ابزار داشت: حضور افراد ناسالم را می توان در سیستم بانکداری مشاهده کرد که موجب شده فشارهای زیادی به مردم تحمیل شود.
باید در برابر سوء مدیریت ها و رانت خواری ایستاد
امیرآبادی گرانی های اخیر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید در برابر سوء مدیریت ها و رانت خواری هایی که موجب گرانی های اخیر شده به صورت جدی ایستاد که دراین زمینه مجلس، دولت و قوه قضائیه باید به وظیفه ای خود عمل کنند.
وی افزود: اختصاص ارز 4200 تومانی موجب ایجاد رانت در کشور شده و دولت نیز نتوانسته نظارت خوبی در این زمینه داشته باشد.
نماینده مردم قم در مجلس به لایحه بودجه 98 اشاره کرد و تصریح کرد: در بودجه سال 98 به دنبال ایجاد عدالت در زمینه عرضه بنزین هستیم به طوری که برای هر ایرانی 24 لیتر بنزین در ماه در نظر گرفته شود البته این طرح نیاز به بررسی های زیاد و ویژه دارد.
وی ادامه داد: این میزان بنزین با قیمت هزار تومان عرضه می شود و هر شخصی که بنزین خودش را استفاده نکند سر ماه به دولت به قیمت 5 هزار تومان بفروشد.
امیرآبادی ابراز داشت: تنها مخالف این طرح روحانی است و باید در این زمینه کار کارشناسی بیشتری هم صورت بگیرد.



انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/1960