printlogo


معاون خدمات شهری شهرداری قم مطرح کرد:
پارک ها و فضای سبز شهری در خدمت عزاداران حسینی (ع)/ارائه خدمات توسط 3500نیروی شهرداری به عزاداران حسینی
کد خبر: 19756
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ارائه خدمات توسط 3500نیروی خدماتی شهرداری به عزاداران حسینی، گفت: مکان‌های روباز و پارک‌های سطح شهر قم آماده برپایی عزاداری های حسینی (ع) هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید امیر سامع پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های شهرداری برای محرم  با اشاره به اینکه باید سعی کنیم ضمن برگزاری مراسم محرم، سلامتی عزاداران هم حفظ شود اظهار داشت: امسال مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) در فضای بسته برگزار نخواهد شد.
وی ادامه داد: برای مقابله با شیوع بیماری کرونا قرار شد دستگاه ها فضای باز خود را در اختیار هیئت ها قرار دهند در این خصوص هم مکان‌های روباز وپارک‌های سطح شهر قم آماده برپایی عزاداری های حسینی (ع) مردم قم هستند. 
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به عدم برگزاری ایستگاه صلواتی، گفت: فضای شهری با محتوای مناسب تغییر کرده تا حال و هوای محرم در شهر احساس شود و در این خصوص برنامه های خوبی آماده شده که نسبت به سال های قبل بسیار متفاوت و بهتر است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۷۰ دستگاه مکانیزه، ایستگاه آتش نشانی، خودروهای تفکیک پسماند خشک آماده خدمات رسانی به عزاداران است.
سامع پخش اذان ومداحی از ۳۰ برج اذان گوی سطح شهر و فضاسازی یک پارچه‌ی شهر با موضوع محرم وصفر را از اقدامات دیگر شهرداری قم اعلام کرد و گفت: امسال بنا به دستور ستاد تعزیه خوانی در شهر لغو شده است و این موضوع هم اطلاع رسانی شده است.
وی بیان داشت: المان های مناسب این ماه پیش بینی شده است همچنین برای برگزاری نماز ظهر عاشورا با رعایت پرو تکل های بهداشتی آماده هستیم و لی در این خصوص باید تصمیم گیری ها انجام شود.
معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: امسال در ماه محرم هشتصد نیروی ستادی در کنار ۳۵۰۰ نیروی خدماتی  به عزاداران حسینی (ع) خدمت رسانی خواهند کرد.
وی افزود: با توجه به محدودیت های موجود آماده برگزاری مراسم شام غریبان هستیم و پیش بنی های لازم در این خصوص هم صورت گرفته است و از طرفی امسال دسته عزاداری به مانند سال های قبل نداریم.
سامع بیان داشت: سازمان کشتارگاه هم در ایام تعطیل آماده خدمت رسانی است و ذبح در این ایام به صورت رایگان انجام می شود تا به دلیل رعایت موارد بهداشتی در داخل شهر ذبح انجام نشود.
وی از برگزاری هشت ستاد خدمات شهری در مناطق ۸ گانه شهرداری خبرداد و گفت: در دهه اول محرم ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ومینی بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس کشیک به عزادارن خدمات رسانی می‌کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی ارائه خدمات توسط پارکینگ های سطح شهر در این ایام خبر داد و گفت: ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی هم در این ایام آماده هستند و ابلاغ شده است با نصب پرچم نشان دهنده حال و هوای محرم باشند.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19756