printlogo


رئیس مؤسسه علمی فرهنگی زنان منتظر:
مجاهدت حضرت زینب (س) مانع از تحریف پیام عاشورا شد
کد خبر: 19955
رئیس مؤسسه علمی فرهنگی زنان منتظر با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در سخنان خود چهره و شخصیت واقعی دشمنان را نشان دادند، گفت: مجاهدت حضرت زینب (س) مانع از تحریف پیام عاشورا شد.
مریم معین الاسلام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش با اشاره به نقش حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا، اظهار داشت: ماندگاری عاشورا با حضور حضرت زینب(س) در واقع نقشی بی بدیل و غیر قابل‌انکار است.
وی ادامه داد: این‌قدر این نقش مهم بود که شعرا هم در رابطه با این نقش شعر "کربلا در کربلا می ماند اگر زینب(س) نبود" را سر داده اند؛ این حقیقت و واقعیتی است که اگر حضرت زینب(س) نبودند واقعیت و جریان کربلا در همان جغرافیای کربلا می ماند و دشمن به گونه ای که خود می خواست آن را بیان می کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به نقش این بانون بعد از کربلا، افزود: نقش حضرت زینب(س) این بود که اولاً جلوی تحریف جریان عاشورا را گرفتند و اجازه به دشمن ندادندکه براساس آنچه خودشان می خواستند تاریخ نگاری کنند که این مهم‌ترین نقش بود.
وی اضافه کرد: نقش بعدی حضرت زینب(س) بعد از جریان عاشورا  رسوا کردند دشمن بود و تلاش کرد تا آن چهره واقعی و حقیقی دشمنان امام حسین(ع) را  در خطبه ها  و سخنرانی ها خود بیان کند.
معین الاسلام با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) به خوبی اهداف نهضت امام حسین(ع) ،کربلا و چرایی شهید شدن را منتقل کردند، خاطرنشان شد: تلاش های حضرت زینب(س) در عدم تحریف جریان عاشورا و همچنین انتقال و بیان پیام عاشورا در هر فرصت و از طرفی هم رسوا کردن چهره و شخصیت واقعی دشمنان را که در پشت نقابی مخفی شده بودند از مهم‌ترین مؤلف‌های ماندگاری جریان عاشورا است.




انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19955