printlogo


امام حسین (ع) برای حاکمیت توحید قیام کرد
کد خبر: 20158
کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام حسین (ع) برای حاکمیت توحید قیام کرد تا توحید را به جامعه بشریت برگرداند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین شهامت در سلسله سخنرانی‌های معرفتی که به همت نمایندگی آستان قدس رضوی در قم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، با اشاره به ایام عزاداری سالار شهیدان، اظهار داشت: شهادت در راه خداوند افتخاری است که نصیب هرکسی نمی‌شود و در واقع شهدا در نزد خداوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وی با بیان این‌که شهادت برای اولیای خداوند کرامت است، ادامه داد: امام حسین (ع) با فضیلت‌ترین شهید در راه خداست که نشان‌دهنده‌ای جایگاه ایشان در نزد خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهامت ابراز داشت: امام حسین (ع) همه سرمایه‌ای خودش را درراه خدا فدا کرد تا اسلام زنده بماند، به همین علت جایگاه ایشان بسیار بالاست.

وی ادامه داد: این کار امام حسین (ع) برای احیای دین خداوند بود و دغدغه‌ای ایشان خداباوری و توحید بود و درواقع این حقایق در آن زمان دچار مشکل شده بود.

کارشناس مسائل دینی بیان داشت: امام حسین (ع) برای حاکمیت توحید قیام کرد تا توحید را به جامعه بشریت برگرداند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خودش اظهار داشت: برخلاف نظری که در آن زمان دشمنان اسلام و امام حسین (ع) داشتند، نهضت و راه ایشان بعد از شهادتش تمام نشد و برعکس روحی دوباره گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهامت ابراز داشت: راه و مسیری که ایشان نشان دادند مانند خورشیدی درخشان برای همه جوامع بوده و خواهد بود.

وی تأکید کرد: برای همه آزادی خواهان و سعادت خواهان این مسیر همیشه نجات‌بخش بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهامت در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: امام حسین (ع) با قطرات خونش جامعه‌ای اسلامی و دل‌های مسلمانان را فتح کرد.

وی به نقش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) اشاره کرد و بیان داشت: اگر روشنگری و بصیرت افزایی این دو بزرگوار نبود قطعاً مسیر و راه امام حسین (ع) به جهانیان معرفی نمی‌شود.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20158