printlogo


رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه:
بهترین متنی که می‌ تواند اندیشه جهان را تغییر بدهد صحیفه سجادیه است
کد خبر: 20258
حجت الاسلام والمسلمین کفیل با ابراز نگرانی از غریب ماندن متونی با عظمت و نورانی از جمله صحیفه سجادیه گفت: بهترین متنی که می‌ تواند اندیشه جهان را تغییر بدهد صحیفه سجادیه است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت الاسلام والمسلمین «صادق کفیل» در پیامی به «ششمین نشست بزرگداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین علیه السلام» که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان عصر امروز(یکشنبه 23 شهریور) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به لزوم ارتباط برنامه های فرهنگی دینی با متن حوزه های علمیه اظهار داشت: تدبیر بسیار خوبی که بعد از برگزاری شش کنگره، این همایش با حوزه علمیه قم مرتبط شود که یک اتفاق مبارک و اثر گذار است.

 

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان این که هر موضوعی در جهان اسلام اگر بخواهد اثر گذار باشد باید با حوزه گره بخورد، گفت: برای بقای یک مجموعه و پربرکت شدن کارهایش باید با حوزه در ارتباط باشد که در این کنگره این اتفاق افتاد و دوستان هرمزگان از حوزه علمیه قم درخواست کردند و حوزه نیز لبیک گفت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم کار جدی برای احیای صحیفه سجادیه افزود: امام سجاد(ع) اگر در بدترین دوره تاریخی بودند ولی امام با برنامه حرکت کردند و توانستند منشأ اثرات زیادی باشند، به همین دلیل امروز نوبت ما است که سخنان ایشان را احیا کنیم و در جامعه اجرا کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین کفیل با اشاره به مقابله سری و زیر پرده امام سجاد(ع) با دشمنی های بنی امیه و بنی زبیر خاطرنشان ساخت:بنده یک موقعی دلیل کثرت صلوات بر محمد و آل محمد را در صحیفه سجادیه پیگیری کردم که به نقشه شوم عبدالله بن زبیر برخورد کردم که تئوری اش این بود که در صلواتش، آل محمد را حذف کند.

 

وی اضافه کرد: او می‌ خواست حرکتی انجام بدهد که به هدف خود برسد و بعد خودش می‌ گوید که اگر ما آل را به پیامبر اضافه کنیم اینها یعنی امامان شیعه دچار عجب و غرور می‌ شوند، حال شما از طرف مقابل جواب امام سجاد(ع) را می‌ بینید که با کثرت صلوات به مقابله با این حرکت پرداختند.

 

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در ادامه عنوان کرد: انصافا اگر چند هزار نفر سر کلاس امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نشستند به دلیل حرکت های مقدماتی امام سجاد(ع) بود؛ امروز اگر صحیفه سجادیه در جوامع اسلامی غریب است مقصر حوزه است و اگر هم در جاهایی این کتاب مقدس برکتی دارد به حوزه برمی گردد.

 

وی با اشاره به این که باید صحیفه سجادیه جدی گرفته شود تا اتفاقات خوبی در جهان اسلام و حتی در میان ادیان دیگر بیافتد، ابراز داشت: بهترین متنی که می‌ تواند اندیشه جهان را تغییر بدهد همین صحیفه است که باید این امانت را به دست گرفته، احیا کنیم و آن را به دست امام زمان(عج) برسانیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین کفیل بیان داشت: از خداوند می‌ خواهیم حجت الاسلام والمسلمین استاد انصاریان را نیز که از شارحان و مفسران صحیفه سجادیه هستند، شفای عاجل را عنایت فرماید چراکه ایشان هم از دغدغه مندان در این عرصه محسوب می‌ شوند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20258