printlogo


ساخت لباس هوشمند با ویژگی شارژ بی‌سیم
کد خبر: 20507
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، برای تشخیص و تحلیل دقیق فعالیت‌های بدنی یک ورزشکار گجت‌های پوشیدنی بسیاری در قالب ساعت و دستبند وجود دارند که متاسفانه اطلاعات زیادی را در اختیار محققان قرار نمی‌دهند. برای نظارت دقیق بر روی رفتار‌های بدنی یک ورزشکار سلسله حسگر‌هایی نیاز است که تمامی سطوح بدن فرد را پوشش دهند و آن‌ها را تحت نظر داشته باشند.

به همین منظور یک تیم تحقیقاتی در سنگاپور اقدام به لباس هوشمندی با عنوان Smart Suit زده که به محققان کمک می‌کند حرکات و واکنش‌های بدن افراد را با دقتی بیشتر تحت نظر داشته باشند. این تیم تحقیقاتی از دانشگاه ملی سنگاپور توانسته‌اند رشته حسگر‌هایی را به لباسی نخی متصل کنند که با استفاده از گوشی‌های هوشمند فعال می‌شوند.

لباس Smart Suit

نحوه فعالیت لباس هوشمند Smart Suit

زمانی که یک گوشی هوشمند در نزدیکی حسگر‌های مورد نظر قرار می‌گیرد، قابلیت NFC برای آن‌ها فعال می‌شود و امکان آغاز تحلیل‌ها را به حسگر‌ها می‌دهد. این فرآیند همچنین به لباس هوشمند Smart Suit اجازه می‌دهد اطلاعات ذخیره شده را در قالب پوشه قابل مطالعه به گوشی هوشمند ارسال کند و سپس بر صفحه نمایش گوشی نمایان شود.

در این نمونه آزمایشی که توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه ملی سنگاپور ساخته شده، افراد می‌توانند شش حسگر را توسط یک گوشی هوشمند کنترل کنند و داده‌هایی از قبیل دمای بدن، میزان مسیر طی شده و حالت ستون فقرات را به دست آورند. تیم تحقیقاتی مذکور سعی دارد با توسعه این فناوری امکان بررسی‌های پزشکی را نیز فراهم کند تا سلامتی افراد نیز تحت نظر قرار گیرد.

این لباس هوشمند اکنون می‌تواند به افراد در رابطه با دمای هوا و بدن آن‌ها اخطار دهد و در آینده قرار شده تا کاربران را از حملات احتمالی قلبی مطلع سازد. گفتنی است؛ بر اساس باور تیم سازنده این تنها آغاز راه ساخت لباس‌های هوشمند است و آن‌ها انتظار دارند طی سال‌های آینده فناوری فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی را به دنیا معرفی کنند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20507