printlogo


پرسپولیس ایران - النصر عربستان/ یک گام تا رسیدن به رویای قهرمانی
کد خبر: 20712
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تیم فوتبال پرسپولیس ایران با شکست پاختاکور ازبکستان موفق شد خود را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ برساند. سرخپوشان در این مرحله باید به مصاف تیم النصر عربستان بروند. این دیدار امروز (شنبه ۱۲ مهر) از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه جاسم بن حمد برگزار می‌شود.

سرخپوشان در ۶ بازی اخیر خود در این فصل از رقابت‌ها هیچ گلی در جریان بازی دریافت نکرده اند و فقط یکبار "معزعلی" بازیکن تیم الدحیل از نقطه پنالتی موفق شد دروازه لک را باز کند. این عملکرد مثبت را می‌توان تحت تاثیر دفاع خوب تیمی و مهار‌های توپ حامد لک درون دروازه دانست و البته که حضور مدافعی مانند شجاع خلیل زاده در این تیم کار را برای مهاجم‌های حریف سخت کرده است.

 

در طرف مقابل تیم النصر نیز در فاز دفاعی عملکرد مثبتی داشته است و موفق شده در ۶ بازی اخیر ۴ بار دروازه خود را بسته نگه دارد. البته به این نکته نیز باید توجه کرد در ۲ بازی که گل دریافت کرده به بازیکنان کلیدی خود استراحت داده است. "بِرَد جونز" دروازه بان استرالیایی النصر پس از دروازه بان الاهلی بیشترین مهار را در بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان داشته است. او سابقه بازی در تیم لیورپول انگلیس را در کارنامه خود دارد. یکی دیگر از دلایل کم گل خوردن النصر حضور مایکون برزیلی در این تیم است. او ۳۲ سال سن دارد و با تجربه و توانایی خود کمک بسیار زیادی به خط دفاعی عربستانی‌ها می‌کند.

با رفتن مهدی ترابی و علی علیپور از تیم پرسپولیس کارشناسان اعتقاد داشتند پیدا کردن جایگزین مناسب برای این بازیکنان سخت خواهد بود، اما بازیکنان جدید تیم خیلی زود خودشان را با شرایط تیم وفق داده اند و به خوبی با بازیکنان قدیمی هماهنگ شده اند، به شکلی که غیبت ۲ بازیکنان تاثیر گذار فصل قبل اصلا به چشم نیامده است. عیسی آل کثیر با ۴ گل پیاپی که در ۳ بازی اخیر تیم در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده است تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان نزد هواداران پرسپولیس شده است. او در جدول شوت زن‌ترین بازیکنان با ۱۶ شوت در مکان سوم قرار دارد و با ۴ گل در مکان دوم بهترین گلزنان قرار گرفته است. خط حمله پرسپولیس با ۱۱ گل زده تا به اینجا در مکان چهارم بهترین خط حمله قرار دارد.

 

آقای گل لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ تا به اینجای مسابقات "عبدالرزاق حمدالله" مهاجم مراکشی تیم فوتبال النصر است. او در فصل گذشته لیگ فوتبال عربستان بالاتر از "گویس" و "عمرالسوما" با ۲۹ گل زده به عنوان آقای گلی این مسابقات رسید. آل کثیر مهاجم پرسپولیس می‌تواند رقابت جالبی با این بازیکن برای کسب آقای گلی مسابقات داشته باشد، هرچند که بازی‌های شرق آسیا هنوز برگزار نشده است.

یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعد از کامل کردن پوکر (چهار) قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشورمان به دنبال افتخار آفرینی در آسیا است. او در طول این مسابقات نشان داده است به همراه کادر فنی خود آنالیز خوبی نسبت به تیم حریف انجام می‌دهند و نقشه‌های مناسبی برای مواقع لازم دارند.

"روی ویتوریا" سرمربی پرتغالی تیم فوتبال النصر عربستان در سال ۲۰۱۹ موفق شده است به همراه این تیم در لیگ حرفه‌ای این کشور و سوپر جام عربستان به قهرمانی برسد. او سابقه مربیگری در تیم بنفیکا پرتغال را دارد و در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به عنوان بهترین مربی لیگ پرتغال انتخاب شده است.

بعد از پایان این دیدار یک طرف فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ مشخص می‌شود، تیمی که می‌توان آن را قهرمان غرب آسیا دانست و در ادامه باید منتظر انجام شدن بازی‌های شرق آسیا باشیم. پرسپولیسی‌ها فرصت خوبی دارند تا دوران طلایی خود را با یک افتخار آسیایی کامل کنند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20712