printlogo


امیر عابدزاده؛ از نیمکت نشینی در پرسپولیس تا دعوت به تیم ملی و مات کردن مهاجمان پورتو
کد خبر: 20774
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، خیلی‌ها منتظر اعلام لیست نهایی تیم ملی فوتبال کشورمان بودند تا با سلیقه کاری دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید تیم ملی آشنا شوند. شنبه شب پس از بازی پرسپولیس و النصر انتظار‌ها به پایان رسید و فهرست تیم ملی اعلام شد. جدا از اینکه چند بازیکن محبوب کارلوس کی روش و با سابقه تیم ملی مثل اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش به اردو دعوت نشدند، این فهرست دارای یک اسم جذاب بود.

امیر عابدزاده پسر احمدرضا عابدزاده یکی از اسطوره‌های فوتبال کشورمان به تیم ملی دعوت شد تا جا پای پدر خود بگذارد. پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند، عابدزاده می‌تواند حتی به عنوان دروازه بان شماره یک، در بازی‌های ملی پیش رو بازی کند. او، اما به این سادگی‌ها هم به تیم ملی نرسید و مسیر ناهمواری را برای رسیدن به این هدف بزرگ، طی کرد.

نیمکت نشینی در پرسپولیس

عابدزاده پس از اینکه در آکادمی پرسپولیس رشد کرد، به تیم برنتفورد انگلیس پیوست و پس از سپری کردن یک دوره کوتاه در لندن، راهی آمریکا شد. او پس از حضور در چند تیم مختلف تصمیم گرفت به پرسپولیس برگردد تا در لیگ ایران به فوتبال خود ادامه دهد. فصل اول حضور عابدزاده در تیم بزرگسالان پرسپولیس، با دوران مربیگری ژوزه پرتغالی و سپس یحیی گل محمدی گذشت و سنگربان جوان سرخپوشان چندان فرصت خودنمایی پیدا نکرد.

سال بعد علی دایی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و با نظر دایی، عابدزاده به تیم امید پرسپولیس منتقل شد تا علاوه بر انجام بازی، کسب تجربه کند. عابدزاده سپس به تیم راه آهن پیوست و در ۹ بازی به عنوان دروازه بان ثابت برای این تیم به میدان رفت، اما ترجیح داد که در خارج از کشور به فوتبال خود ادامه دهد تا از زیر فشار انتقادات خارج شود.

درخشش عابدزاده در ماریتیمو و دعوت به تیم ملی

امیر عابدزاده پس از یک فصل حضور در تیم بایرنسه (دسته یک پرتغال) به تیم ماریتیمو پیوست تا در لیگ برتر پرتغال بازی کند. عملکرد خوب او در ماریتیمو باعث شد کارلوس کی روش او را به تیم ملی دعوت کند. او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بین نفرات لیست کارلوس کی روش بود، اما در حضور بیرانوند، فرصت بازی پیدا نکرد.

اوج عملکرد درخشان عابدزاده به فصل گذشته برمی گردد که با عکس العمل‌های به موقع و کلین شیت‌های پرتعداد، به ماریتیمو کمک کرد تا در مکان یازدهم جدول قرار بگیرد. دروازه بان جوان کشورمان طی ۲۵ بازی برای ماریتیمو ۱۰ کلین شیت انجام داد تا پنجمین سنگربان برتر لیگ پرتغال شود.

 

مات کردن مهاجمان پورتو

عملکرد درخشان عابدزاده به فصل گذشته منتهی نشد و او در رقابت‌های این فصل هم به روند خوب خود ادامه داد. او با وجود اینکه در ۳ هفته ابتدایی کلین شیت انجام نداده، اما در پیروزی ماریتیمو مقابل پورتو عملکرد فوق العاده‌ای داشت. عابدزاده ۸ مهار موفق برابر مدافع عنوان قهرمانی داشت و دقایق پایانی بازی در شرایطی که مسابقه با نتیجه ۲ بر یک به سود ماریتیمو دنبال می‌شد ضربه پنالتی الکس تلس، بازیکن مدنظر منچستر یونایتد را مهار کرد.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20774