printlogo


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
واگذاری امور فرهنگی استان به انجمن‌های تخصصی در دستور کار قرار دارد
کد خبر: 2083
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان این‌که حمایت از هنرمندان را وظیفه‌ای خود می‌دانیم، گفت: واگذاری امور فرهنگی استان به انجمن‌های تخصصی در دستور کار قرار دارد.
سید موسی حسینی کاشانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،با اشاره به برگزاری نهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم که در نگارخانه اشراق و نگارخانه فرهنگ، اظهار داشت: امسال در برگزاری این مراسم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در برگزاری این برنامه همکاری دارد و برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت عکس در انعکاس موضوعات مختلف به جامعه، ابراز داشت: گاهی یک فریم عکس، یک نقاشی یا فیلم کوتاه پیام‌های فراوانی را انتقال می‌دهد درحالی‌که شاید هزاران سخنرانی نتواند این پیام را برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان این‌که جایگاه هنر بالا است، تصریح کرد: همه مسئولان باید به جایگاه واقعی هنر پی ببرند و بدانند که در زمان حاضر هنر در جایگاهی قرارگرفته که حتی از سخنرانی‌ها نیز بهتر می‌تواند تأثیر داشته باشد.
وی به ظرفیت بالای استان قم در زمینه‌های هنری اشاره کرد و بیان داشت: در استان قم ظرفیت خیلی خوبی درزمینهٔ هنرهای گوناگونی مانند خوشنویسی، عکاسی، فیلم‌سازی و تئاتر وجود دارد که این مهم در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کاملاً قابل‌مشاهده است.

حسینی کاشانی با اشاره به نگاه ویژه‌ای اداره کل ارشاد استان به فعالیت‌های هنرمندان گفت: یکی از اهداف اصلی ما این است که امور فرهنگی استان را به انجمن‌های تخصصی واگذار کنیم و انجمن‌ها را دررسیدن به اهدافشان یاری کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: امسال به حمدالله بعد از فراخوان جشنواره دوسالانه عکس هنرمندان قمی، تعداد مطلوبی آثار به دبیرخانه رسید.

وی ادامه داد: امسال در دو نگارخانه استان نمایشگاه عکس برگزار می‌شود، سیاست‌های اداره کل ارشاد قم این است که کارگاه‌های مختلف عکاسی در زمینه‌های مختلف تشکیل شود.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2083