printlogo


عضو خبرگان رهبری:
حمایت و تقویت بسیج موجب ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه می شود
کد خبر: 21051
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تکریم از خانواده شهدا می تواند در ترویج و تقویت روحیه شهادت در کشور موثر باشد، گفت: تقویت تشکل بسیج با توجه به اینکه تمام اقشار جامعه می توانند به نحوی با بسیج مرتبط باشند می تواند روحیه شهادت طلبی را درجامعه تقویت و ترویج کند.
آیت الله عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به بازگشت پیکر پاک شهدای خان طومان به کشور، اظهار داشت:یکی از راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی ایران این است که مدافع مظلوم و علیه ظالم می باشد.
وی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به هجمه ای که استکبار جهانی به جبهه مقاومت در منطقه از جمله سوریه انجام داده است ، مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب اسلامی به دفاع از مظلومین منطقه مخصوصا سوریه اقدام کردند.
عضو خبرگان رهبری بیان داشت: به همین جهت بود که عده ای از فرماندهان و جوانان این مرز و بوم برای دفاع از اسلام و جبهه مقاومت در سوریه حاضر شدند که در نهایت هم عده ای از آنها به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
وی اضافه کرد: باز بودن مسیر دفاع از اسلام و انقلاب و منتهی شدن به شهادت، بسیار و بسیار برای جامعه ما با خیر و برکت است.
تقویت روحیه شهادت طلبی با بازگویی اهداف شهدا
آیت الله دیرباز با اشاره به راهکارهای حفظ و تقویت روحیه شهادت طلبی در کشور، ابراز داشت: همه مسئولین مخصوصا دستگاه های تبلیغاتی باید تلاش کنند تا اهداف شهدا که به چه منظوری و برای چه چیزی شهدا شهید شدند را برای مردم و مخصوصا جوانان بازگویی و احیا کنیم.
وی خاطرنشان شد:همچنین باید خانواده های شهدا مورد تکریم و تجلیل خاص قرار بگیرند، البته باید در نظر داشته باشیم که خانواده شهدا به ما نیازی ندارند ماهستیم که به آنها نیاز داریم و باید این شهدا را تکریم کنیم.
رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند شهدای مدافع حرم جایگاه خاصی دارند، افزود: تکریم از خانواده شهدا می تواند در ترویج و تقویت روحیه شهادت در کشور موثر باشد.

حمایت و تقویت بسیج موجب ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه می شود
وی تصریح کرد:  یکی از عوامل مهم دیگر در زنده نگهداشتن روحیه شهادت طلبی در کشور حمایت از بسیج است.
آیت الله دیرباز ادامه داد: تقویت تشکل بسیج با توجه به اینکه تمام اقشار جامعه می توانند به نحوی با بسیج مرتبط باشند می تواند روحیه شهادت طلبی را درجامعه تقویت و ترویج کند.
وی عنوان داشت: عامل بعدی که می تواند در این زمینه موثر باشد تبیین و تشریح رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه است.مقام معظم رهبری هم مرتبا از فرصت های مختلف استفاده می کنند برای تبیین و ترویج و تقویت روحیه شهادت طلبی که نکات بسیار خوبی را هم در این زمینه همیشه متذکر می شوند.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21051