printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
وعده های بی سرانجام به منطقه انقلابی نیروگاه قم
کد خبر: 21404
داشتن فضای سبز حداقل حقوق شهروندی در کلان شهری مانند قم است که در این میان مناطق کمتر برخوردار قم مورد بی مهری قرار گرفتند .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در زمان انتخابات شورای شهر قم کاندیداهای وعده وعیدهای مختلفی را در مورد خدمات شهری به مردم دادند از جمله وعده توسعه و آبادانی مناطق محروم قم از جمله وعده هایی بود که منجر به پیروزی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر شد.

منطقه 2 و منطقه 6شهری قم از جمله مناطق محروم و کمتر برخوردار قم هستند که بیشترین مشارکت  در انتخابات را در هر دوره از برگزاری انتخابات دارند و نامزدهای انتخابات نیز بیشترین فعالیت خود را در این مناطق انجام می دهند و محوریت این منطقه محله نیروگاه است که به قطب انتخاباتی قم تبدیل شده است.

با قدم زدن در کوچه و خیابان های این مناطق می توان محرومیت ها از جمله نبود زیبایی مناسب شهری را در این محله ها مشاهده کرد، ساختمان های قدیمی، کوچه های تنگ و باریک، عدم آسفالت مناسب مهتبر از همه نبود فضای سبز و نبود پارک و بوستان های مخصوص بانوان است.

 مسئولین همواره اعلام می کنند که بین محله های قم تبعیض قائل نمی شوند اما آنچه از شواهد به نظر می رسد مناطق انقلابی قم محروم تر هستند و حتی مسئولین شهری قم نسبت به زیباسازی این محله ها از جمله آسفالت و جدول کشی و به صورت کلی زیبا سازی این مناطق کمتر توجه می کنند و پروژه های بزرگ عمرانی در محله های به اصطلاح مرفه نشین قم در حال اجرا شدن است .

یکی از ساکنان محله 14 متری امام حسین(ع) در این زمینه در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: چند سال پیش شورای شهر و شهردار منطقه ۲ در جلسه ای که در مسجد فاطمی خیابان ۱۴ متری امام حسین(ع) نیروگاه برگزار شد وعده ی زیادی به نمازگزاران و اهالی منطقه که در مسجد  حضور داشتند دادند آنها قول ساخت فضای سبز در خیابان ۱۴ متری امام حسین (ع) را دادند اما حال بعد از گذشت چند سال هنوز فضای سبز ساخته نشده است

وی گفت: بارها در جلسات متعددی که به مناسبت های مختلف در مسجد فاطمی با حضور مردم و نمایندگان مجلس، نمایندگان شورای شهر و شهردار منطقه ۲ برگزار شده است، امام جماعت مسجد نسبت به وعده هایی که توسط مسئولین این منطقه داده شده و عمل نمی شود انتقاد نموده اند ولی ظاهرا مسئولین گوش شنوایی برای شنیدن این انتقادات ندارند و فقط زمانی که نیاز به رای مردم دارند وعده های بی پایه و اساس می دهند، با توجه به جمعیت زیاد ساکن در این خیابان و محله های اطراف، فضای سبز یکی از نیاز های ضروری این خیابان می باشد که باید هر چه سریعتر نسبت به ساخت آن اقدام شود.



در این زمینه پیام جوادیان اظهار کرد: جمعیت منطقه دو بالغ بر 196 هزار نفر است و 32 بوستان در منطقه داریم؛ مساحت فضای سبز شامل بوستان 197 هزار مترمربع، جزایر ترافیکی 355 هزار مترمربع، فضای سبز شهری بیش از 550 هزار مترمربع و درختکاری جنگلی بالغ بر 4 میلیون و 854 مترمربع است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه 90 درصد سرانه فضای سبز منطقه جنگلی، 3 درصد تفریحی و 7 درصد شهری است، خاطرنشان کرد: سرانه تفریحی منطقه حدود یک مترمربع، سرانه شهری 2.91 مترمربع، سرانه جنگلی 34.7 مترمربع و سرانه کل منطقه 37 مترمربع است.

جوادیان با تاکید بر اینکه مشکل منطقه دو کمبود فضای سبز تفرجگاهی است، گفت: اگر بخواهیم اتفاقی در این زمینه در این منطقه بیافتد باید برنامه‌ریزی ویژه برای بوستان جوان صورت گیرد.

شهرک فاطمیه و شهرک امام حسین(ع) یکی دیگر از محله های پرجمعیت قم است که از نظر فضای سبز دچار کمبود های فراوانی است البته این محله ها چندسالی است که نسبت به گذشته که کاملا حاشیه نشینی بود وضعیت بهتری پیدا کرده اما هنوز محله های آن شباهتی به کلان شهر ندارد.

محله شادقلی خان قم یکی از حاشیه ای ترین محله های قم است که حتی سرویس حمل و نقل نیز برای این مناطق با وجود اینکه ساکنان آن از نظر اقتصادی جز قشر کمتر برخوردار محسوب می شوند وجود ندارد.

داشتن فضای سبز حداقل حقوق شهروندی در کلان شهری مانند قم است که در این میان مناطق کمتر برخوردار قم مورد بی مهری قرار گرفتندکه مسئولان باید نگاه ویژه ای به این امر داشته باشند.

مردم انقلابی و ولایت مدار نیروگاه همواره در صف اول دفاع از نظام و انقلاب بوده و بیشترین شهدا را در استان قم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است ومردم آن هنوز هم پای آرمان های انقلاب ایران هستند.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21404