printlogo


نهضت اصلاح و نوسازی شبکه برق قم+تصاویر
کد خبر: 21406
مدتی است که نهضت اصلاح و نوسازی شبکه برق منطقه ای قم در حال انجام است.
سید شهاب‌الدین تحویلدار مدیر امور برق منطقه سه قم  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از اجرای طرح رینگ شبکه تغذیه خیابان چمران شمالی خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح با نصب ۱۵ اصله پایه فشار متوسط، احداث ۷۰۰ متر شبکه ۲۰ کیلوولت به صورت هوایی و انجام حفاری و احداث ۱۸ متر شبکه زمینی انجام شد.

تحویلدار افزود: مواقع اتصالی در محدوده ۱۰ متری امیرالمؤمنین (ع) و خیابان چمران، قابلیت مانور شبکه وجود نداشت بر همین اساس مدت زمان رفع خاموشی طولانی می‌شد و لذا طرح رینگ شبکه تغذیه خیابان چمران در اولویت شرکت توزیع برق استان قرار گرفت.


وی با اشاره به با اجرای این طرح پایداری شبکه و قدرت مانور در مواقع اتصالی خط، افزایش خواهد یافت و مدت زمان رفع خاموشی نیز کاهش می‌یابد گفت: برکناری ۱۲ اصله پایه فرسوده، انتقال شبکه فشار ضعیف بر روی پایه‌های جدید، اصلاح انشعابات مشترکین در محدوده اجرای طرح را نیز از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

مدیر امور برق منطقه سه قم   طرح رینگ شبکه تغذیه خیابان چمران در مجموع با هزینه‌ای بالغ بر 230 میلیون تومان و بدون اعمال خاموشی اجرایی شد، با انجام کار کارشناسی و مطالعه میدانی جهت اجرای این طرح، افزون بر ۵۰ میلیون تومان نیز صرفه‌جویی شد.


همچنین وحید افراز مدیر امور برق منطقه دو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اجرای طرح بهینه سازی و مقاوم‌سازی شبکه در خیابان ۲۰ متری زاد اظهار داشت: در این طرح  تعداد ۱۴ اصله پایه فشار ضعیف فرسوده تعویض می گردد طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار جهت جلوگیری از سرقت شبکه و وارد شدن خسارت به مردم و شرکت توزیع برق استان و همچنین کاهش خاموشی های ناخواسته است که بزودی این طرح نیز در این منطقه اجرایی می گردد.


افراز با اشاره به عملیات طرح تعویض پایه های فرسوده در خیابان ۲۰ متری زاد گفت: جمعه مورخ دوم آبان ماه، چهار اکیپ اجرایی و چهار دستگاه جرثقیل و سه دستگاه خودروی مجهز به سبد بالابر و همکاری تعداد ۲۰ نفر از نیروهای امور برق منطقه ۲ و ۳ اجرایی شد.




انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21406